Koliko često se ljudi vrate iz grada pa stanu sami sebi i drugima objašnjavati kako zapravo nisu otišli u nikakav shopping, a vratili se punih ruku robe. Možda i nisu planirali otići u grad s namjerom shoppinga, ali trgovine i trgovački centri planirali su da vas natjeraju upravo na takav scenarij.
Ako želite shvatiti kako vam se to svako malo dogodi, onda bi trebali steći bolji uvid u način kako vlasnici trgovina 'postavljaju stvari'.
PADA NOVI REKORD: Evo koliko Hrvati troše!
Bisiness Insider napravio je popis od 17 trikova kojima se trgovine koriste kako bi podigle šansu da svoj novac ostavite kod njih.
1. Velik i nadaleko uočljiv natpis "RASPRODAJA" obično pomaže dovući ljude u trgovinu, gdje oni najčešće zapravo kupuju stvari koje nisu na rasprodaji.
2. Drugi trik je neizbježan izum iz 30-ih godina prošlog stoljeća, odnosno kolica za shopping. U njih naravno, stane jako puno stvari, što opet znači da ćete potrošiti više novca.
3. U supermarketima odjeli sa svježe pečenim proizvodima i cvijećem postavljeni su pored ulaznih vrata, tako da ih susretnete dok su vam kolica prazna i elan visok.
4. Kao što je spomenuto pod trećom točkom, cvijeće pored ulaza je jedan od trikova. Razlog je što miris cvijeća aktivira žlijezde koje izlučuju slinu, tjerajući vas da kupujete više nagonski, nego razumno.
5. Supermarketi skrivaju mliječne i druge osnovne proizvode od pogleda kupaca, tako da se doista morate potruditi i pregledati čitavu trgovinu da ih pronađete.
6. Jednom kad kupci uđu u labirint polica, oni se nužno moraju kretati tako da ih prođu u cijelosti i bez odvraćanja pažnje. Dakle, lutanje u redu s policama nije niti opcija.
7. Većina trgovina usmjerava kupce s desna na lijevo. U većini zemalja vozači u prometu voze s desne strane pa je veća vjerojatnost da će kupiti robu sa svoje desne strane.
8. Stvari koje u trgovinama žele da kupite, upostavljaju se na visinu vaših očiju. Najzanimljiviji proizvodi označeni su tek na kraju reda, da se osigura da kupac sve prođe.
9. Postoji i još jedan trik s razinom očiju, onaj za djecu. Dakle, trgovine postavljaju robu namjenjenu najmlađima na njihovu razinu pogleda.
10. Štandovi za degustaciju proizvoda imaju dvije osnovne namjene, usporiti vas maksimalno te izložiti novim proizvodima.
11. Trgovine žele da su vam artikli nadohvat ruke. Istraživanja su pokazala kako dodir s artiklom povećava šansu za kupovinom istog.
12. Boje u trgovinama igraju značajnu ulogu. Izvana, kupca će privući žive boje poput crvene, narančaste i žute, no unutra će hladne boje, poput plave i zelene, potaknuti kupca na potrošnju više novca.
13. I muzika je vaš protivnik u trgovinama. Opušta kupca i tjera ga da potroši više novca. Klasičnom glazbom, recimo, kupce se potiče na kupovinu skupljih artikala.
14. Veličina je bitna. Prostor u trgovini će odrediti razinu komfora kupaca. Što više komfora, tim veća prodaja.
15. Primamljivanje kupaca rasprodajama smo pokrili, no trgovine se služe i trikom sezonskog popusta na robu, kojeg upakiravaju u "jedinstvenu priliku" za jeftinom kupovinom.
16. Najprofitabilniji dio u supermarketima nalazi se na blagajni. Dok čekaju, kupci obično posgnu za žvakama, bombonima i čokoladicama te časopisima.
17. Posljednji trik je famozna kartica za bodove, koja vas nakon potrošenih tisuća kuna "nagrađuje" artiklom čija vrijednost rijetko prelazi par postotaka cifre koju ste ostavili u dotičnoj trgovini.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook