Jedna od iznimno korisnih opcija u Googleovoj tražilici jest što vam, dok upisujete pojam pretraživanja, Google već nudi neke prijedloge pretraživanja koji su bazirani na prijašnjim upitima korisnika. Ovi su prijedlozi često korisni, nekad su poprilično smiješni, ali nekad otkrivaju zastrašujuću istinu o pojmovima koji se upisuju u Google.
Upravo je te prijedloge pojmova koji prikazuju seksizam i diskriminaciju prema ženama iskoristila agencija Memac Ogilvy & Mather Dubai u reklamnoj kampanji za UN Women u kojoj su, pored slika žena, na plakatima prikazani i prijedlozi pretraživanja iz Googlea. 'Kada smo naišli na ove prijedloge pretraživanja šokirali smo se koliko su negativni te smo odlučili napraviti nešto s njima', rekao je za UN Women Christopher Hunt, kreativni direktor ove kompanije.
Google predstavio novi algoritam za pretraživanje
Dodaje da je ideja bila staviti okvire pretraživanja iznad usta žena na fotografijama – kao da su ušutkane, a Kareem Shuhaibar iz Ogilvyja kaže kako su ovi oglasi šokantni jer pokazuju koliko smo daleko od jednakosti spolova te bi nam ovo trebao biti poziv na buđenje.
Na jednom plakatu tako je prikazan upis u Googleovu tražilici 'žene ne bi smjele', a prijedlozi koje im je Googleu dao su 'ne bi smjele imati prava', 'ne bi smjele glasovati' i 'ne bi smjele raditi', dok su za upit 'žene bi trebale', neki od odgovora bili 'žene bi trebale biti robovi', odnosno 'žene bi trebale biti u kuhinji'.
Iz organizacije UN Women kažu kako su ove pretrage koje su prikazane u njihovim reklamama samo još jedan dokaz kako je i dalje potrebna velika borba za prava i jednakost žena te su napomenuli kako su iznimno zadovoljni 'snažnim reakcijama' koje su izazvali ovi oglasi.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook