Kada je u pitanju reputacija na internetu sve kompanije, političari, sportaši, glazbenici i 'obični' ljudi, imaju jedan glavni cilj – žele 'čistu' prvu stranicu na Googleovoj tražilici. Prilikom pretraživanja na Googleu većina pretraga završi samo na prvoj stranici – njih čak 94 posto, dok rijetki traže dalje i pregledavaju ostale stranice traženog pojma. Zbog toga je ljudima i kompanija iznimno bitno da, kada se njihovo ime upiše u tražilicu, da na se na toj prvoj stranici Googlea ne nalaze nikakve negativne informacije o njima.
Google zna sve o nama, a ONI vladaju Googleom!
Samo jedna loša recenzija restorana ili kritika korisnika na prvoj stranici Googlea, odnosno jedna 'kriva' rečenica ili negativna informacija s društvenih mreža, foruma ili internetskih stranica može utjecati na to hoće li restoran poslovati dobro ili loše (ljudi koji na Googleu naiđu na loše kritike restorana vjerojatno će ga izbjegavati), odnosno hoće li netko dobiti posao ili će se poslodavac, nakon surfanja Googleom, odlučiti za neku drugu osobu koja možda ima manje radnog iskustva, ali zato o toj osobi nema negativnih informacija na internetu.
Zbog ovih problema sve više ljudi i kompanija traži pomoć od specijaliziranih agencija koje se bave upravljanjem reputacije na internetu, odnosno čiji je zadatak da očiste prvu stranicu Googlea od loših informacija i negativnih kritika o njihovim klijentima.
Kao jedan od primjera koliko je upravljanje reputacijom na internetu važno, odnosno koliko je to dobro plaćen posao na The Guardianu su naveli primjer iz 2008. godine kada su, nakon početka globalne financijske krize za koju su mnogi optužili banke, ugledni bankari plaćali i po deset tisuća dolara mjesečno kako bi njihova imena na Googleu ostala 'čista'.
Novinari ove stranice popričali su sa Simonom Wadsworthomom iz kompanije Igniyte koja se primarno bavi upravljanjem reputacijom korisnika na mreži i koji im je rekao da u posljednje vrijeme sve više klijenata traži njihove usluge – od direktora velikih kompanija pa do doktora, političara, glumaca i drugih ljudi koji žele da se o njima na prvoj stranici Googlea pojavljuju samo pozitivne informacije. Čak su mu se javljale i neke osobe koje su bile u zatvoru, no njih je odbio jer 'postoji granica koju ipak ne može definirati' oko klijenata s kojima ne želi surađivati.
Zbog Googlea brojne ljude prate neki događaji koji odavno pripadaju prošlosti, ali koji uvijek iskaču u prvi plan kada se na tražilicama pretražuju te osobe. Wadsworthom tako kaže da je jedan njegov klijent, godinama nakon što je bio u središtu jednog skandala, htio krenuti dalje sa svojim životom, no Google mu to nije dopuštao tako da je potražio njegovu pomoć kako bi riješio tu stvar. Dodao je i primjer jedne glumice čije su se 'nezgodne' fotografije iz mladosti i dalje pojavljivale pri vrhu pretraga na Googleu te ih je htjela izbrisati, odnosno barem ukloniti s vrha pretrage.
Kad se internet pretraživanje uzme zdravo za gotovo...
Wadsworthom kaže da nekad niti loši komentari na prvoj stranici nisu najgora stvar koja se može dogoditi njegovim klijentima te da su problem često prijedlozi pretraga koji se pojavljuju u Googleovoj tražilici čim upišete neku riječ ili ime.
Ti su prijedlozi bazirani na broju pretraga te riječi ili imena pa ekipa iz Igniytea taj problem rješava upisivanjem pozitivnih pojmova za pretraživanje koji bi se mogli pojavljivati kao prijedlozi pretraživanja u budućnosti.
Prilikom objavljivanja rezultata pretraživanja Googleovi algoritmi favoriziraju poznate i velike stranice pa ako su na takvim stranicama objavljene neke negativne vijesti i informacije o njegovim klijentima, njih je 'gotovo pa nemoguće prebaciti na drugi stranu Googlea' pa je za kompanije, kako bi održale pozitivan imidž o sebi i svojim zaposlenicima, rješenje stvaranje što veće količine pozitivnog ili barem neutralnog sadržaja o njima, kako bi na Googleu prevladavao pozitivan, a ne negativan sadržaj.
Što se 'običnih' korisnika tiče, oni bi se trebali pridržavati nekoliko savjeta kako bi se na prvoj stranici Googlea prikazvale pozitivne informacije o njima. Prvo, trebaju se pridružiti velikim društvenim mrežama poput LinkedIna, trebali bi koristiti uslugama stranica za upravljanje online reputacijom poput BrandYourself te bi trebali pokrenuti vlastitu internetsku stranicu i blog te objavljivati sadržaj na njima kako bi se sadržaj s te stranice i bloga 'probio' na prvu stranicu Googlea.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook