Prvo je Facebook preuzeo Instagram u akviziciji čija je vrijednost trebala iznositi milijardu dolara (zbog pada cijene dionice ukupna vrijednost preuzimanja bila je nešto veća od 700 milijuna dolara), zatim je Marissa Mayer objavila da je Yahoo za 1,1 milijardu dolara preuzeo Tumblr, a čini se da u budućnosti možemo očekivati još jednu kupovinu od strane velike internetske kompanije koja će biti vrijedna više od milijardu dolara.
Zuckerberg kupio Instagram za 1 milijardu dolara!
Naime, kako prenose na Bloombergu, u borbu za kompaniju Waze se, nakon Facebooka, sada uključio i Google, a obje su kompanije spremne ponuditi više od milijardu dolara. Mark Zuckerberg dugo je vremena pregovarao s čelnicima Wazea i jedno se vrijeme činilo da će Facebook preuzeti ovu kompaniju, no problem je nastao u zahtjevima Zuckerberga da se dio zaposlenika Wazea preseli iz Izraela u urede Facebooka u SAD-u, što ne odgovara suosnivačima ove kompanije.
S obzirom da su razgovori s Facebookom zapeli, u igru se uključio Google kojem je ova kompanija također zanimljiva te bi htjeli preuzeti njene zaposlenike i tehnologiju. Inače, Waze je razvio istoimenu aplikaciju za navigaciju i mape koja ima ‘društveni’ element, odnosno oslanja se na same korisnike koji objavljuju informacije o stanju na cestama u realnom vremenu – npr. mogu upozoriti na prometne gužve, policijske patrole i na slične informacije koje će biti zanimljive drugim korisnicima ove aplikacije.
Tržišni analitičari smatraju da je Waze Googleu važan zbog dvije stvari – s njim će moći unaprijediti svoje karte kojima se služe stotine milijuna ljudi te će im dodati Wazeov 'društveni' element, a drugi razlog je što će se na taj način pobrinuti da se Facebook ne dokopa ove kompanije.
Marissa Mayer u shoppingu od MILIJARDU dolara!
Što se Facebooka tiče, Waze se savršeno uklapa u njihovu mobilnu strategiju zbog koje su već preuzeli Instagram te Zuckerberg vjeruje da su karte jedna od najvažnijih mobilnih aplikacija koje moraju posjedovati, a s obzirom na zanimljivost ove aplikacije i komunikaciju korisnika unutar Wazeovih karata, vjeruje da bi korisnici preferirali njihovu aplikaciju u odnosu na popularne Googleove karte.
No, umjesto prodaje najvećim tehnološkim kompanijama, u Waze se možda odluče na novi krug investicija tako da bi na taj način i dalje ostali privatna kompanija koja će vrijediti puno više i dobiti puno veće investicije zahvaljujući velikim ponudama Facebooka i Googlea.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook