Prema informacijama koje je u SAD-u objavio Consumer Reports, skoro 13 milijuna korisnika Facebooka u toj zemlji nije svjesno da na ovoj društvenoj mreži postoje alati s kojima bi mogli zaštiti svoju privatnost ili su upoznati s tim alatima, ali ih ne koriste.
Tako milijuni američkih korisnika ove društvene mreže javno dijeli svoje privatne informacije i podatke koji bi se, kažu u Consumer Reportu, lako mogli okrenuti protiv njih. Kao primjer nabrojali su da je 4,8 milijuna korisnika javno podijelilo što će raditi i gdje će biti nekog određenog dana – čime su automatski svijetu objavili da će tog dana njihova kuća biti prazna, dok je 4,7 milijuna korisnika na Facebooku lajkalo stranice povezane sa zdravljem ili zdravstvenim tretmanima, a kako su te informacije javne, to bi protiv njih lako mogle iskoristiti osiguravajuće kuće.
Ostale informacije koje korisnici najčešće javno dijele su imena, odnosno Facebook profili članova njihovih obitelji, zatim datum i godina rođenja, lajkovi na stranice vezane uz religiju, a velik broj korisnika s prijateljima na svom je profilu diskutirao o svom ljubavnom životu i povremenoj konzumaciji alkohola.
Osim ovih informacija, velik su problem i aplikacije, odnosno činjenica da mnogi korisnici omogućuju da sadržaj tih aplikacija koje koriste bude javno dostupan – čega velik broj njih nije niti svjestan te samo 37 posto korisnika Facebooka koristi te mogućnosti i ograničavaju aplikacijama dijeljenje sadržaja i aktivnosti s drugim korisnicima.
S obzirom da mnogi korisnici namjerno javno dijele osobne informacije i sadržaj, oni su sami krivi za sve eventualne posljedice koje bi iz toga mogle nastati, no veliku krivnju za brojne probleme s privatnosti snosi i sam Facebook.
Naime, u Consumer Reportu kažu da su postavke privatnosti Facebooka i Googlea korisnicima prekomplicirane te oni često pristaju na njihove uvjete bez da ih pročitaju, a provedeno istraživanje pokazalo je da, kada ih naknadno pročitaju, veliki broj korisnika nije zadovoljan s uvjetima na koje su ranije pristali.
Zato u Consumer Reportsu upozoravaju sve korisnike ove društvene mreže da dobro promisle prije nego nešto objave na ovoj mreži jer, čak i ako izbrišu svoje profile, Facebook će informacije o njima držati pohranjene još neko vrijeme te savjetuju da barem jednom mjesečno pogledaju kako njihov profil izgleda kada ga pregledavaju drugi korisnici tako da mogu ukloniti sadržaj za koji ne žele da bude javno vidljiv.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.