Jedna od popularnijih i zabavnijih reklamnih kampanja prošlog desetljeća u SAD-u bila je Appleova serija 'Get a Mac' reklama koju su u AdWeeku proglasili najboljom oglašivačkom kampanjom prošlog desetljeća.
U njima su prikazane dvije osobe – jedna cool osoba koja je predstavljala Appleov Mac i dosadni poslovnjak koji je predstavljao Microsoft i njegova računala – 'to su bile pametne reklame, ali često i nepošteni napadi na Microsoft i njegove korisnike', komentirali su na Business Insideru seriju od ukupno 66 emitiranih spotova i dodali da je ta kampanja u potpunosti ispunila svrhu za Apple jer je utjecala na veliki porast prodaje njihovih računala.
No, danas se situacija promijenila jer od kraja emitiranja 'Get a Mac' reklama, Apple više nije napravio ništa niti približno zanimljivo i zabavno te su njihove reklame sada fokusirane na same proizvode i njihove mogućnosti.
'Steve Jobs bi poludio da je ovo vidio'
Na Appleovo mjesto kompanije koja se u reklamama izruguje drugim kompanijama prije dvije godine 'upao' je Samsung i počeo objavljivati reklame kojima ismijavaju Apple i njegove korisnike. Iako su i druge kompanije u svojim reklamama pokušale ismijati Apple, podsjećaju na BI, niti jedna u tome nije uspjela te je ovo bio poprilično riskantan manevar koji se na kraju Samsungu isplatio.
U njihovim reklamama prikazani su ljubitelji Applea koji čekaju ispred trgovina kako bi se što prije dokopali novog modela iPhonea, dok prolaznici koriste Samsungove telefone koji već imaju sve opcije (i puno više njih) koje donosi iPhone, uz slogan 'slijedeća velika stvar već je tu'.
Samsung u reklamama želi poručiti ljudima da ne moraju satima i danima čekati u redovima kako bi kupili Appleov telefon, kada su na tržištu već duže vremena dostupni puno bolji (Samsungovi) telefoni.
'Samsung je zaradio puno bodova na ovakvim reklamama, a većina njih povezana je s negativnom percepcijom Applea', komentirao je Samsungove reklame Ken Segall koji je sa Steveom Jobsom radio na Appleovim legendarnim 'Think Different' kampanjama.
Ono što je ironično u cijeloj priči jest da, ismijavanjem Applea, Samsung koristi istu taktiku koju je ranije koristio Apple te oni danas rade Appleu ono što je Jobsova kompanija radila Microsoftu sredinom prošlog desetljeća – ismijavaju osobe koje koriste konkurentske proizvode.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook