Britanska marketinška agencija BBH Labs na SXSW konferenciji koja se održava u Austinu pokrenula je 'humanitarni eksperiment' u kojem su zaposlili beskućnike da tijekom konferencije rade kao pristupne točke za mobilni internet.
Homeless Hotspots projekt pokrenuli su u suradnji s prihvatilištem za beskućnike u Teksasu te je, kao što je to i za očekivati, izazvao brojne kritike.
U samoj agenciji kažu da ne vide ništa sporno u ovom projektu jer oni od njega nemaju nikakve komercijalne koristi jer ništa ne prodaju te je jedini i isključivi cilj jest pomoći beskućnicima koji će na kraju zaraditi novac – doduše, zaboravili su napomenuti da ovim putem promoviraju sebe, odnosno svoju agenciju.
Princip rada je sljedeći – beskućnici sa sobom imaju 4G uređaje (putem kojih se korisnici mogu spojiti na internet) te nose majice na kojima piše: 'I’m [ime], a 4G hotspot', uz jednostavne upute kako se koristiti ovom uslugom. Plaćanje pristupa internetu je obavezno – preporuča se dva dolara za petnaest minuta, no može se platiti i više.
Sami korisnici ove usluge na Twitteru su situaciju u kojoj provjeravaju mailove i surfaju internetom dok stoje pored beskućnika nazvali 'čudnom'.
U BBH-u projekt Homeless Hotspotova nazivaju modernizacijom Street Newspapera – u Velikoj Britaniji beskućnici zarađuju tako da sami uređuju novine i prodaju ih na ulici, no na nekim internetskim stranicama upozoravaju na dvije velike razlike.
Prvo, beskućnici sami sudjeluju u stvaranju tih novina i na taj način upozoravaju na njihove svakodnevne probleme, dok radeći kao 4G hotspot ne sudjeluju u stvaranju nikakvog sadržaja, a drugo je, na što su upozorili na Read Write Webu, jest da na njihovim majicama piše: 'Im Clarence, a 4G hotspot', dakle Clarence je 4G hotspot, a ne osoba koja drži uređaj putem kojeg se korisnici mogu spojiti na internet – čime se 'gubi njegova osobnost'.
Zanimljivo je da su mnogi na početku, kada su vidjeli beskućnike s navedenim majicama, mislili da je riječ o nekakvoj parodiji i prijevari tako da se ova priča nije odmah proširila internetom.
Na Wiredu su cijelu priču opisali kao 'mračnu satiričku znanstveno-fantastičnu distopiju', a na brojnim drugim portalima možemo pročitati kako beskućnici koji rade kao mobilne pristupne točke 'simboliziraju sve ono loše u Americi iz 21 stoljeća', odnosno kako su oni 'najbolji, najgori, najpametniji i najgluplji' dio cijele SXSW konferencije.
Što vi mislite – da li se ovdje radi o iskorištavanju beskućnika u marketinške svrhe ili je BBH Labs, osim što su beskućnicima pružili priliku za zaradu, na ovaj način upozorio na problem beskućnika koji se, da nije bilo ovog projekta, ne bi niti spomenuli na konferenciji.