Ako se samo sjetimo onih prvih tražilica, kao što su Altavista i Yahoo, te kasnije Google, znamo da se sve one imale nešto zajedničko, a to je da su sve radile na istom principu, donekle.
Da ne ulazimo duboko u detalje, sve tražilice, od kojih i dan danas njih većinu koristimo, temelje se na unosu ključnih riječi ili pojmova putem web preglednika. No na tržištu tražilica događaju se drastične promjene. Google više nije “jedini” servis za pretraživanje. Ako se malo osvrnemo oko sebe vidjet ćemo kako pretražujemo sadržaj na različite načine.
Facebook je uveo novi način pretraživanja pomoću svog grafa, dok mobilni uređaji omogućuju pretraživanje putem glasovnog unosa, Googleov Now i Appleov Siri najpoznatiji su servisi za ovakav način pretraživanja.
Možda najveću revoluciju donosi Google sa svojim naočalama koje također nude pretraživanje pomoću glasovnih naredbi, no tu su još i popratne stvari kao što su navigacija, knjige, slike, itd. Guardian je napravio jedan vrlo zanimljiv animirani video koji vrlo dobro prikazuje razvoj tražilice i način kako ćemo pretraživati sadržaj u budućnosti!