Švedski UNICEF snimio je nekoliko TV reklama u kojima su ljude upozorili da, samim lajkanjem stranica ili fotografija na Facebooku, uopće ne pomažu siromašnoj i bolesnoj djeci. U jednom od tih spotova prikazan je dječak Rahim koji ima deset godina i brine se za svog mlađeg brata i ne zna tko bi ga čuvao u slučaju da se on razboli, no nada se da će sve biti u redu kada broj lajkova koje švedski UNICEF ima na Facebooku dosegne 200 tisuća (trenutno ih ima 177 tisuća).
Na kraju spota pojavljuje se poruka: ‘Lajkovi ne spašavaju živote, novac ih spašava’ te u UNICEF-u kažu da nikakvi lajkovi na Facebooku neće pomoći djeci poput Rahima i njegovog brata, no pomoći će ako im ljudi uplate novac s kojim će se moći kupiti cjepiva i lijekovi.
Ne budite naivni: Facebook ne plaća za dijeljenje slika bolesne djece!
Osim ovog spota, švedski UNICEF snimio je još dva s kojima su pokazali da lajkovi na najpopularnijoj društvenoj mreži na svijetu nemaju konkretnu novčanu vrijednost pa u tim videozapisima jedan muškarac pokušava platiti večeru i odjeću s lajkovima na Facebooku što je, naravno, nemoguće.
UNICEF-ovi spotovi na najbolji način prikazuju današnju preokupaciju brojnih kompanija i organizacija s količinom lajkova koje imaju na Facebooku, komentirali su na Mashableu ove videozapise.
Još jedna od stvari na koju treba upozoriti jest da lajkanje fotografija bolesne djece koje često kruže ovom društvenom mrežom također neće pomoći toj djeci. Iako uz te fotografije stoji da će za svaki lajk Facebook, UNICEF ili neka treća organizacija platiti jedan dolar ili slično te informacije nisu istinite.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook