Još učinkovitije pretraživanje

Google predstavio novi algoritam za pretraživanje

Slika nije dostupna
Googleov novi pretraživački algoritam Hummingbird baziran je na inteligentnom i kompleksnom razumijevanju upita pretraživanja

Iz Googlea, koji ovog tjedna slavi svoj 15. rođendan, objavili su kako su nadogradili svoju tražilicu koja će korisnicima omogućiti još bolje i uspješnije pretraživanje. Zanimljivo je da je Google počeo koristiti novi algoritam za pretraživanje još prije oko mjesec dana te se danas on koristi u oko 90 posto pretraživanja putem njihova tražilice.

Kako se razvijala tražilica i kako ćemo pretraživati u budućnosti?

Prilikom najave novog algoritma koji je nazvan Hummingbird iz ove kompanije nisu dali previše tehničkih detalja vezanih uz novi način pretraživanja, no napomenuli su da je on naročito koristan prilikom pretraživanja dužih i kompleksnijih upita. Na BBC-u kažu kako je Hummingbird više fokusiran na rangiranje informacija baziranih na 'inteligentnom razumijevanju upita pretraživanja', a umjesto razumijevanja samih riječi, novi algoritam bolje razumije koncepte i povezanost između riječi.

Iz Googlea su napomenuli kako se polako mijenja i način na koji se postavljaju upiti tražilici te će, umjesto upisivanja u Google, sve više korisnika upite postavljati glasovnim putem – osim na pametnim telefonima, glasovno pretraživanje naročito bi trebalo postati popularno s razvojem tzv. nosive tehnologije poput pametnih satova, naočala i drugih uređaja.

'Glas će bit osnova budućih interakcija s uređajima koje koristimo', rekao je prilikom prezentacije Amit Singhal iz Googlea te je dodao da će korisnici moći upitati Google da uspoređuje različite stvari, napravi listu pjesama nekog glazbenika i slično.

Drastična promjena: Google mijenja način 'guglanja'!

Na konferenciji koja je održana na 'mjestu gdje je sve počelo prije 15 godina', odnosno u garaži u kojoj su Page i Brin osnovali Google, demonstriran je način na koji novi algoritam radi – Googleova direktorica upitala je svoj telefon da joj pokaže slike Eiffelovog tornja, a nakon što joj je Google prikazao te fotografije, ona je upitala koliko je on visok, na što je također dobila (glasovni) odgovor.

Prilikom ovakvih interakcija s Googleom neće biti potrebno u svakom upitu spominjati Eiffelov toranj, već će Google nakon prve pretrage 'znati' da korisnika zanimaju informacije o samom tornju, što će skratiti i pojednostaviti pretraživanje.  

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Povezane teme