'Neće više'

Oglasio se i Facebook: Evo kako objašnjavaju manipuliranje korisnicima!

Slika nije dostupna
Facebook je pretpostavio da ima pravo provesti istraživanje...

Otkako je Facebook nakratko manipulirao 'news feedom' nekih svojih korisnika, kako bi tvrtka vidjela na koji način se mijenjaju njihovi osjećaji, pojavila su se brojna pitanja, a najvažnije je: zašto se Facebook uopće odlučio na takav eksperiment?

Facebook je dao odgovore na neka od brojnih pitanja korisnika nakon provedenog eksperimenta na njihov račun. Koautor studije Adam Kramer pojasnio je da su u Facebooku bili zabrinuti kako će korisnici prestati dolaziti na tu društvenu mrežu, ako vide previše emocionalnih objava. Mnoštvo negativnih objava statusa na Facebooku moglo bi potjerati korisnike, dok s druge strane, mnoštvo pozitivnih vibracija u statusima može druge korisnike natjerati na pomisao kako su zapostavljeni, prenosi Engadget.

Ipak to se nije dogodilo, a Kramer uvjerava da to nikad nije niti bio cilj Facebooka i provedenog eksperimenta. Dodao je da Facebook neće takvo što ponoviti više.

Facebook vas je izmanipulirao: EVO što su vam napravili!

Isto tako, Facebook je rafinirao praksu unutarnjih pregleda, uzimajući u obzir i trenutne reakcije javnosti. Ono što je Kramer nekako dao naslutiti jest da će Facebook ubuduće vrlo pažljivo provoditi slične eksperimente (ako ih bude). Što se rezultata provedenog eksperimenta tiče, postojala je tek jedva primjetna promjena, koja bi sugerirala da mijenjanje "news feeda" ima ranije navedeni učinak.

Javnost međutim brine način na koji je Facebook proveo svoju studiju, a kritičari pozivaju na podizanje znanstvenih i etičkih standarda u provođenju takvih studija. Kritičari traže od Facebooka da barem korisnika obavjeste da je sudjelovao u takvom nečem ili u idealnom slučaju, da mu ponude opciju sudjelovanja ili ne.

No, Facebook je pretpostavio da ima pravo provesti istraživanje bez ikakvog upozorenja zbog klauzule "osnovnog istraživanja" u svojim odredbama za korištenje podataka. Ipak to se ne bi smjelo koristiti za unaprjeđenje proizvoda ili u akademske svrhe. Zasad je sve prošlo bez većeg uznemiravanja korisnika i s minimalnom štetom, ali postoji bojazan da ako se nastavi s tom praksom, to ubuduće možda više neće biti tako.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook