Jessica Bennett

Ekskluzivno: Intervju s urednicom Tumblr-a!

Slika nije dostupna
Tumblr je mikroblog platforma i društvena web stranica kao što su Facebook i Twitter koja omogućuje korisniku objavljivati svoju multimediju. No, Tumblr se želi definirati kao mjesto za sadržaje s tržišnim potencijalom, a ne samo kao skladište slika iz starih humorističnih serija.

Početkom prošle godine, Tumblr je zaposlio Jessicu Bennett, prijašnju izvršnu urednicu i novinarku u Newsweeku. Ovog ožujka Jessica će posjetiti Zagreb i prezentirati na najvećem međunarodnom marketinškom događaju – Marketing Kingdom Zagreb.

Razgovarali smo s Jessicom o trendovima u svijetu društvenih medija, o radu za Tumblr i njezinom posjetu Hrvatskoj.

Jessica, trenutno radite za jednu od najinovativnijih kompanija, Tumblr. Kako ste ušli u svijet društvenih mreža?

Ubrzo nakon što sam završila fakultet zaposlila sam se u Newsweeku gdje sam radila kao novinarka i urednica sedam godina. Pred kraj mog radnog odnosa, kada je Newsweek kupio Washington Post, započela sam raditi na projektu za Newsweek Tumblr. Prikazivali smo svakodnevna zbivanja u Newsweeku, dali smo uvid u ono što se događa iza kulisa jednog kultnog brenda koji se borio za opstanak. Na kraju, Tina Brown preuzela je Newsweek i tako smo postali Newsweek/Daily Beast, no ja sam se već tada “zakačila” za Tumblir. Kompanija je u to vrijeme bila još uvijek mala, no ja sam poznavala neke ljude tamo i neprestano im govorila da ako se odluče za ozbiljno novinarstvo, ja sam njihov čovjek. I na kraju su se odlučili.

Kako izgleda jedan Vaš dan na poslu?


Svaki dan je drugačiji – jedan dan provedem sate sjedeći i filtrirajući događaje milijuna korisnika, drugi dan sam na terenu, pišem reportažu, produciram video, sastajem se s našim partnerima ili stvaram partnerstva. Prošli mjesec puno vremena sam provela u Sesame Street studiju, u Queensu, radeći na članku o tome kako se serija po prvi puta bavila temom razvoda. Slijedeći tjedan idem u Los Angeles po par priča, a danas sam većinu vremena bila za računalom, odgovarala na mailove i uređivala priče koje će se pojaviti na našoj stranici Storyboard.

Nedavno se Tumblr pojavio na 9. mjestu najposjećenijih internetskih stranica u Sjedinjenim Američkim Državama. Što je po Vašem mišljenju ključ Tumblorovog uspijeha?

Autentičnost i kreativnost su Tumblrove vrline koje ga čine uspješnim. Postao je domaćin kreativnih: pisaca, fotografa, raznih umjetnika, ljudi koji slijede modu, dizajnera, ljudi željnih vijesti itd. Korisnici platforme znaju da u bilo koje vrijeme kada je posjete mogu naići na zanimljiv i inspirativan sadržaj što se ne može reći za sve platforme ovog tipa.

Nakon uragana Sandy, mnogi izdavači u New Yorku obratili su se Tumblru. Smatrate li da su stranice poput Tumblra izdavači budućnosti?

Na neki način, mislim da već jesu. Kada je Sandy pogodio New York, „srušile” su se mnoge web stranice u gradu - Huffington Post i Gawker Media, posebice. Njihovi serveri nalazili su se na mjestu koje je poplavljeno pa je tako Tumblr bilo jedino mjestu gdje su se mogli oglašavati. Izuzev toga, Tumblr je sustigao CNN, Time, New York Times i mnoge druge informacijske servise. Naravno da sadržaj objavljen na Tumblru ne mora zanimati svakoga, no podaci ukazuju na to da su stranice poput Tumblra već izdavači i divno je što ih svi koriste, od organizacija do novinara i prenose nam bogat sadržaj. Mislim da će Tumblr i dalje napredovati.

Biti izdavač danas nije isto kao prije 10 godina. Koji je Vaš savjet za izdavače koji objavljuju na različitim platformama?

Radila sam za novine koje se bave općim interesom populacije, Tumblr privlači mladu, obrazovanu i inteligentnu publiku i meni je bitno da ih zanima ono što čitaju. Odnosno, vjerujem da izdavači moraju pomno birati sadržaj, filtrirati ogroman broj informacija koje dobivaju – mediji danas potpuno su zasićeni. Bitno je da publika dodje do sadržaja koji treba, iako ga možda i ne želi ili još ne zna da ga želi. Dakle, svakako, LOL mačke i Kim Kardashian, ali također i priče koje su važne.

>> Tablet budućnosti: Savitljiv i tanak kao papir!

Što mislite kako će izgledati izdavački svijet za 5 godina?


Smiješno da to pitate jer mi se tokom cijele moje karijere činilo kao da pokušavam sustići medijskog sijača smrti. Započela sam stažirati u Seattle Post-Intelligencer novinskoj kući, a kao student suradnik u The Boston Globe kući radila sam u vrijeme masovnih otpuštanja ljudi. Zatim sam radila kao istraživačica u Village Voiceu te napokon dobila posao kao dio tima u Newsweeku što je posao iz snova za svaku mladu osobu koja želi biti novinar. Eto, danas, Newsweek je izdao svoje posljednje izdanje, nakon 79 godina. Prema tome, nisam sigurna što da Vam kažem kako će izdavački svijet izgledati za 5 godina, ali prilično sam sigurna da će se uvelike promijeniti.

Mnogi kritičari, protivnici društvenih mreža tvrde da dajući mogućnost svima da objavljuju i nazivaju se stručnjacima, ne čujemo glas pravih stručnjaka. Kako to komentirate?


Smatram da to ima i pozitivnu i negativnu stranu – u jednu ruku, koja korist od mene ako (pretpostavimo) svatko može obavljati moj posao? Ipak, mogućnost da svi koriste informacije koje su stigle od običnih građana daje veliku korist novinama, a također otvara mnoga vrata ljudima koji i nisu u ovom poslu. Uzmimo za primjer Arapsko proljeće i kako se o tome izvještavalo – građani novinari i društveni mediji u potpunosti su promijenili smijer takvom izvješćivanju. Instagram i slične platforme, omogućile su amaterima da postanu vodeći fotografi za novine. Poanta je da danas postoji toliko medija te ako nemate originalan, unikatan glas ili stajalište, izgubit ćete se u zbrci.

Jeste li ikada bili u Zagrebu? Koja su Vaša očekivanja od Marketing Kingdoma?

Nisam nikada bila u Zagrebu, ali sam bila u Hrvatskoj – posjetila sam Split, Dubrovnik i Vis, otkuda je moja obitelj. Hrvatskog sam porijekla i jedva čekam da istražim Zagreb, a moja mama je još više uzbuđena što će me moći posjetiti za mog boravka ovdje. Radujem se i što ću moći uživati u prezentacijama ostalih govornika na događaju i naravno naučiti nešto novo.

Marketing kingdom održati će se 14. i 15. ožujka 2013. u Zagrebu u organizaciji organizacije sa sjedištem u Dubaiju, P World u suradnji s vodećom hrvatskom agencijom za društvene medije iSTUDIO.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook