Od kada je preuzela čelno mjesto u Yahoou sredinom prošle godine, Marissa Mayer donijela je brojne promjene – od sitnih stvari poput besplatnih obroka do novog loga, redizajna aplikacija i brojnih akvizicija, uključujući i preuzimanje Tumblra. U tom je razdoblju i vrijednost dionica kompanije porasla za oko 130 posto te su mnogi IT novinari zaključili kako su investitori prepoznali njene poteze i viziju budućnosti Yahooa te kako je upravo ona glavni razlog veliki porasta cijena dionica.
Kada šefica Yahooa provjerava zaposlenike...
No, kako napominju na CNN-u, usprkos tim brojnim promjenama koje je donijela, Mayer još nije spasila ovu kompaniju te je malo toga napravila da poveća uspjeh i zaradu ove kompanije. Naime, glavni izvor Yahooove zarade i dalje su oglasi (banneri i oglasi u videozapisima), ali tijekom svih ovogodišnjih kvartala Yahoo je zabilježio smanjenje prodaje i zarade od oglašavanja, dok ukupan prihod kompanije stagnira.
Neki tržišni analitičari vjeruju da glavni razlog zbog kojeg je cijena dionice ove kompanije u porastu nije Marissa Mayer, već udio Yahooa u kineskoj kompaniji Alibaba čiji je prihod u drugom kvartalu ove godine povećan za čak 61 posto i koja bi se uskoro trebala pojaviti na burzi. 'Rekao bih da je za ovako veliki porast cijene dionice Yahooa Mayer zaslužna 25 posto, dok je udio u Alibabi zaslužan 75 posto', komentirao je analitičar Topeka Capital Marketsa Victor Anthony.
Slično smatra i Scott Kessler iz S&P Capitala koji kaže da je Marissa Mayer sekundarni razlog porasta cijene dionica, što će mnogima biti čudno s obzirom na veliku medijsku pažnju koju Mayer svakodnevno dobiva te je za ovako veliki rast dionica također zaslužan udio u Alibabi.
Veliko priznanje: NADMAŠILA i Zuckerberga!
Razlika u odnosu na prijašnje razdoblje je što Yahoo sada ima 'zvijezdu koja vodi organizaciju' i zahvaljujući kojoj mediji već više od godinu dana prate svaki novi potez Mayer i Yahooa. Također, udio u Alibabi koji je, čini se, glavni razlog porasta cijene dionice daje Marissi toliko potrebno vrijeme da provede promjene do kraja i da 'pronađe rješenje za budućnost kompanije'.
Victor Anthony kaže da to ipak ne trebamo očekivati tako brzo jer je riječ o dugotrajnom procesu za koji će trebati jako puno vremena, no nada se da je Mayer na dobrom putu.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook