Mediji su mjesecima pisalo o izlasku Facebooka na burzu, veliki broj tržišnih analitičara smatrao je kako ova kompanija vrijedi više od sto milijardi dolara (oni najoptimističniji razvukli su tu cifru na čak 200 milijardi), dok je dio opreznih analitičara upozoravao da je procijenjena vrijednost puno veća u odnosu na prihode ove kompanije, no na njih nitko nije obraćao previše pažnje.
Prije izlaska na burzu određeno je da cijena jedne dionice Facebooka iznosi 38 dolara i povećana je ukupna količina dionica koje će se naći u prodaji tako da se očekivalo da prvi dan cijene dionica dosegnu i više od 50 dolara.
Svi znamo kako je završio prvi dan, kao i svi sljedeći dani od izlaska ove kompanije na burzu (tek je jučer zabilježen porast od pet posto), a nakon toga pojavile su se informacije kako su banke i ekipa u Facebooku prikrili stvarno financijsko stanje i očekivani prihod ove kompanije (koji je očito puno manji od onoga što je bilo ranije poznato) te da su pravo stanje o vrijednosti Facebooka podijelili samo s odabranim velikim investitorima.
Facebook izgubio više od 10 milijardi dolara, tone i dalje!
Zbog toga je i podignuta tužba protiv Zuckerberga i nekoliko banaka, a James Gorman, izvršni direktor banke Morgan Stanley koja je vodila prodaju dionica ove kompanije, napokon je odlučio odgovoriti svim kritičarima nazvavši ih naivcima.
On je, kako prenosi Telegraph, rekao kako bi svi u njegovoj banci trebali biti 'ponosni na obavljen posao', dok je za sve one koji su na dionici Facebooka mislili okrenuti brzi novac rekao da su naivni jer IPO nije mjesto za brzu zaradu već se izlaskom kompanija na burzu stvara dugoročna baza investitora – mada je pitanje kako se sada osjećaju ti dugoročni investitori koji su do sada izgubili milijune, a možda i desetke milijuna dolara.
Na Telegraphu kažu da mnogi analitičari smatraju da su fijasku s dionicama Facebooka itekako kumovali Morgan Stanley, Goldman Sachs i JP Morgan koji su precijenili vrijednost ove dionice, a sada peru ruke od svega govoreći da oni ne mogu utjecati na tržište.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na mobilnih uređaja.