Čini se da su na pomolu novi problemi s kršenjem privatnosti putem mobilnih aplikacija, a u opasnosti su osobe koje koriste pametne telefone koji rade na mobilnom operativnom sustavu Android.
Naime, sigurnosna kompanija MWR Infosecurity iz Velike Britanije otkrila je da 'značajan' broj aplikacija koje se nalaze na listi 50 najpopularnijih besplatnih aplikacija na Androidu dijeli osobne informacije s oglašivačkim mrežama s kojim su povezane.
Problem se nalazi u tome, kažu u The Guardianu, što se prilikom instalacije sva dopuštenja koja date aplikacijama, odnose i na oglašivačke mreže, a korisnici vjerojatno toga nisu svjesni, kao što nisu svjesni na kakve bi se sve načine mogli iskoristiti njihovi podaci.
U MWR Infosecurity tako su pronašli kod koji oglašivačima (konkretno radi se o američkoj oglašivačkoj mreži MobClix) daje pristup kontaktima, kalendarskim zapisima, ali i lokaciji telefona.
Europska povjerenica za pravosuđe Viviane Reding rekla za Channel 4 News kako je ta situacija brine jer je riječ o kršenju zakona o privatnosti podataka zato što nitko nema pravo koristiti vaše privatne podatke bez vašeg dopuštenja.
Ona kaže da možda i neki korisnici svoje osobne podatke žele podijeliti s drugima, što je u redu jer svatko sam odgovara za svoje akcije, no općenito korisnici ne znaju što drugi rade s njihovim podacima.
'Oni vas prate, dobivaju informacije o vašim prijateljima i vašem boravištu', rekla je Reding napominjući da korisnici sigurno nisu o tome razmišljali kada su skidali besplatne aplikacije te dodala: 'Upravo to trebamo promijeniti'.
U The Guardianu napominju da je nedavno otkriveno da su neke aplikacije koje se koriste u Appleovim uređajima uploadale dio ili cijeli adresar na svoje servere, a otkrilo se da neke aplikacije (za iOS i Android) mogu pristupiti fotografijama na uređajima koji koriste ove operativne sustave.
Čini se da više zaista nemamo privatnosti – niti na računalima dok surfamo internetom, a još manje na telefonima jer velike kompanije i oglašivači znaju sve o nama, našim navikama, prijateljima pa čak i o našem kretanju jer, kao što se sada pokazalo, oglašivači prate i našu lokaciju.