Manje stresa i napetosti

'Antistres zakon' oduševit će sve zaposlene!

Slika nije dostupna
U Njemačkoj razmišljaju o uvođenju zakona s kojim bi se zabranilo kontaktiranje zaposlenika (mailom, telefonom) izvan radnog vremena.

Razvoj tehnologije, internet i pametni telefoni donijeli su nam brojne dobre stvari, ubrzali su i poboljšali posao, no zbog konstantne dostupnosti putem e-mailova i mobilnih uređaja, mnogi su zaposleni postali stalno dostupni svojim kolegama i šefovima koji ih kontaktiraju i izvan radnog vremena te traže od njih da rade i od kuće. Zbog toga su ljudi konstantno pod stresom te se više ne mogu opustiti nakon posla i uživati s obiteljima jer znaju da ih ekipa s posla može kontaktirati u svakom trenutku.

Jedno nedavno istraživanje provedeno u Njemačkoj pokazalo je da u posljednje vrijeme sve više radnika ide u prijevremenu mirovinu, a glavni razlog za to jest stres, odnosno pritisak kako konstantno moraju biti u kontaktu s drugim zaposlenicima i svojim šefovima. Prema informacijama Bilda, najmanje jedna petina zaposlenika u Njemačkoj dostupna je šefovima i nakon završetka radnog vremena, a profesor psihologije Clemens Kirschbaum sa sveučilišta u Dresdenu komentirao je kako ljudi danas jako malo vremena provode 'offline', odnosno u miru bez pritiska od posla, što nije dobro za njihovo zdravlje.

Teško vam je na poslu? Evo što smeta ekipi koja radi u Facebooku!

Kako bi se riješio ovaj veliki problem, njemačka ministrica rada Andrea Nahles razmišlja o uvođenju tzv. 'antistres zakona' koji bi zabranio kontaktiranje zaposlenika e-mailovima i mobitelima nakon radnog vremena. Ona kaže kako postoji neosporiva veza između konstantne pristupačnosti šefovima i povećanog broja mentalnih bolesti te kako trebaju pronaći način na koji bi se taj problem riješio, a jedno od takvih rješenja mogao bi biti i poseban zakon.

U Njemačkoj je već sada zabranjeno kontaktirati zaposlenike tijekom praznika, objavili su na The Guardianu te napominju kako su neke velike kompanije poput Volkswagena i BMW-a implementirali vlastite restrikcije vezane uz kontaktiranje zaposlenike izvan radnog vremena, a nedavno je proizvođač automobila Daimler instalirao poseban softver koji automatski briše sve mailove koji su zaposlenicima poslani izvan radnog vremena.

Kakva je situacija u Hrvatskoj – imate li i vi sličnih problema na poslu?  

Više informacija pročitajte na portalu Zimo.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook