Zrakoplov u kojem je bila Michelle Obama je zato morao prekinuti slijetanje na pistu zrakoplovne baze Andrews kraj Washingtona, kao posljedica pogreške kontrolora zračnog prometa, izvijestio je online The Washington Post pozivajući se na federalne dužnosnike upoznate s incidentom.
Nakon što se na letu iz New Yorka, Boeing 737 s Michelle Obama našao opasno blizu 'brazde' divovskog transportnog aviona C-17 Globemaster, kontrolori u bazi Andrews naredili su da prekine slijetanje i počne kružiti oko aerodroma, strahujući da se C-17 ne može skloniti s piste na vrijeme za slijetanje Obaminog zrakoplova, rekli su dužnosnici pod uvjetom anonimnosti jer nisu ovlašteni govoriti u ime svojih agencija.
Bez komentara na incident
Dužnosnici Federalne uprave zračnog prometa (FAA) potvrdili su da je prva dama bila u zrakoplovu, ali nisu dodatno komentirali incident. Ured prve dame također nije imao komentara, navodi Post. FAA, koja se ovih dana bavi nizom kontroverzi vezanih uz kontrolere leta koji su uhvaćeni na spavanju i gledanju filmova na poslu, poslala je tim istražitelja u Radarski centar Warrenton, gdje je načinjena pogreška.
Prva dama vraćala se s televizijskog nastupa i drugih događanja sa suprugom potpredsjednika Jill Biden u New Yorku, Boeingom 737 koji je dio predsjedničke flote, kada došlo je do pogreške na završnom prilaženju bazi Andrews u Marylandu, oko 25 km od Washingtona.
Loša kontrolorska tehnika
Kontrolor na tornju u bazi Andrews primjetio je da su masivni C-17 i let EXEC1F, što je klasifikacija za avion koji nosi člana predsjednikove obitelji, preblizu kada mu je kontrolor centra Warrenton predao odgovornost za ta dva zrakoplova. On je naredio da Obamin zrakoplov napravi seriju S-zavoja kako bi se stvorila sigurna udaljenosti između njega i C-17, rekli su federalni dužnosnici.
Kada tim manevrima nije postignut potreban razmak između dvije letjelice, a kontrolori u Andrewsu su shvatili da transportni mlažnjak neće imati dovoljno vremena da izađe s piste prije dolaska predsjedničkog zrakoplova, oni su naredili prekid slijetanja leta EXEC1F. U 'brazdi' zrakoplova stvaraju se snažne turbulencije, koje u ekstremnim slučajevima mogu uzrokovati rušenje letjelice koja u njih uđe. FAA ima stroge standarde o tome koliku udaljenost kontrolori moraju održavati između zrakoplova.
C-17 Globemaster može stvoriti takve turbulencije da FAA zahtijeva udaljenost od najmanje osam kilometara iza njega. Predsjednički Boeing 737 bio je daleko bliže kada je Andrewsu predana kontrola iz Radarskog centra u Warrentonu (Potomac TRACON). Menadžer FAA je rekao da je kontrolor u TRACON-u pokazao 'stvarno lošu kontrolorsku tehniku'. (Hina)