"S kvarovima na perilici koje je nemoguće popraviti susrećem se sve češće. Nekakavi ležaji i takve stvari nekad što se mijenjalo i nije bilo nikakvih problema oko te izmjene, danas se to više ne može izvest, znači aparat je praktički star 5,6 godina, a mora se baciti. Tu dob će teško nadživjeti jer su danas kućanski aparati lošije kvalitete. Garancija 5 godina, nakon toga je sve jako upitno što se tiče trajanja" kaže Goran Šarić, serviser.
A to su primijetili i potrošači - trajalo ono godinu ili pet, nakon isteka jamstva, uređaji se kvare. Smatraju da je to s namjerom tako napravljeno.
Da su uređaji napravljeni da kraće traju, smatraju i u Europskom parlamentu. Zastupnici zato traže da se programirano kvarenje uređaja zabrani zakonom, kao što je to u Francuskoj.
"Takvo jedno ponašanje, bezbrižno da kažem, u kojem se kupuje novo i baca staro u smeće je neodrživo jer je to za potrošače strahovito skupo, a za okoliš strahoviti atak" rekla je Biljana Borzan, zastupnica u Europskom parlamentu (SDP).
Potrošače u slučaju kvara proizvoda štiti zakonsko jamstvo - no ona traje samo dvije godine.
"Ukoliko se proizvod pokvari nakon garancije, potrošač uvijek ima zakonsku garanciju koja iznosi 2 godine od kupnje proizvoda. Činjenica je da se većina proizvoda kvari nakon dvije godine" kaže Dijana Kladar iz Udruge za zaštitu potrošača.
Europska direktiva koja bi programiranom kvarenju uređaja trebala stati na kraj, zaživjet će za otprilike godinu dana.