Tragedija u Kolumbiji

Posljednje riječi pilota otkrivaju pravi uzrok pada zrakoplova?

Slika nije dostupna
Zrakoplov koji se srušio u Kolumbiji i odnio u smrt 71 osobu vlasništvo je nekadašnjeg ljevičarskog političara i biznismena iz Venezuele, dok je operater mala bolivijska kompanija specijalizirana za prijevoz nogometnih momčadi, piše u srijedu Reuters.

Zrakoplov bolivijske kompanija LAMIA koji se u ponedjeljak navečer zabio u planinu prevozio je igrače Chapecoensea u Medellin, gdje su u srijedu trebali igrati prvu utakmicu finala južnoameričkog kupa protiv Atletico Nacionala.

U padu zrakoplova poginula je 71 osoba, a šest ih je preživjelo. Među preživjelima su i tri nogometaša Chapecoensea. Ta je nesreća šokirala ljubitelje nogometa, igrače i klubove diljem svijeta.

Prije samo nekoliko tjedana, ta čarter kompanija je prevezla argentinsku nacionalnu vrstu u Brazil, a ranije i nogometnu momčad Venezuele u Kolumbiju.

"Nastojimo doći k sebi, ali ova nas je tragedija pogodila. Imamo iza sebe puno letova (...) zrakoplov je bio potpuno operabilan, s normalnim parametrima i s odgovarajućim inspekcijama", kazao je umirovljeni general ratnog zrakoplovstva Gustavo Vargas.

Po riječima kopilota drugog zrakoplova u tom području, pilot LAMIA-e je javio da mu nestaje goriva te da mora hitno sletjeti.

Pilot je u posljednjem pozivu rekao kako se dogodio potpuni kvar elektroničkog sustava te kako je zrakoplov bez goriva, piše CNN.

Zrakoplov s nogometnom momčadi i novinarima bio je jedini ispravan od tri zrakoplova koje taj avioprijevoznik posjeduje. Radi se o zrakoplovu BA2 146 proizvođača BAE Systems Plc i u vlasništvu je Ricarda Albacete. Momčad je komercijalnim zrakoplovom doputovala iz Brazila u Santa Cruz gdje ih je čekao spomenuti čarter.

Albacete je tvrtku LAMIA osnovao 2010. u Venezueli, ali toj tvrtki nikada nije izdana dozvola za letove, tvrdi Ured za civilno zrakoplovstvo Venezuele, ne pojasnivši razlog uskraćivanja dozvole. Albacete je potom tri zrakoplova iznajmio zasebnoj kompaniji LAMIA Bolivia. Bolivijsko civilno zrakoplovstvo izdalo je kompaniji dozvolu u siječnju 2016. Kompanija je vlasništvo Miguela Quiroge, pilota unesrećenog zrakoplova koji je poginuo, i Marca Roche, bivšeg kapetana u oružanim snagama. (Hina)