''Nema gledanja kroz prste''

Veliki oglašivači povlače se s YouTubea, među njima i britanska Vlada

Slika nije dostupna
Havas Grupa U.K. odlučila je obustaviti oglašavanju na Googleu i YouTubeu, nakon što su se oglasi njihovih klijenata pojavili na ''upitnom i nesigurnom online sadržaju''.

''Havas Grupa U.K. odlučila je u ime britanskih klijenata koji uključuju O2, Royal Mail, BBC, Dominos i Hyundai Kia, zaustaviti sve oglase na YouTubeu i Google Display Network (GND) do daljnjega'', stoji u priopćenju agencije u petak.

Povlačenje oglasa događa se tijekom kritiziranja digitalnog poslovanja, na tržištima koja zahtijevaju promjene u izazovima kao što su prijevara, mjerenje gledanosti oglasa do garancija sigurnosti branda na internetu, piše Advertising Age.

Procter&Gamble, najveći svjetski oglašivač, povećava pritisak na online oglašavačku platformu ove godine obećavajući da će prestati oglašavati na medijima i servisima koji ne zadovoljavaju njihove kriterije. S tržišta Googlea i YouTubea povlači se i britanska Vlada.

''Dani kada smo internetu gledali kroz prste su gotovi. Vrijeme je za odrastanje, vrijeme je za akciju'', rekao je voditelj brandova Marc Pritchard.

Hyundai i nekoliko drugih velikih oglašivača vidjeli su da se reklame za njihove proizvode pojavljuju na videima koji podupiru terorizam, zbog čega su uputili zahtjev Svjetskom udruženju oglašivača i Googleu da budu oprezniji.

Havas upravlja marketinškim budgetom od više od 216 milijuna dolara godišnje. ''Imamo dužnost brinuti o našim klijentima na tržištu Velike Britanije kako bi pozicionirali svoje brandove u pravom kontekstu, da je okolina u kojoj oglašavaju sigurna, regulirana određenim stupnjem potrebe'', rekao je Paul Frampton, glavni izvršni menadžer Havas Grupe.

Predstavnici Googlea i YouTubea odbili su komentirati odluke o povlačenju velikih oglašivača s online platforme, ali je Ronan Harris direktor Googlea u Velikoj Britaniji na svom blogu objavio da rade na tome da povećaju sigurnosne kontrole. ''Samo prošle godine smo uklonili gotovo dvije milijarde loših oglasa iz naših sustava, uklonili smo 100.000 izdavača iz našeg programa AsSense i ukinuli oglase s više od 300 milijuna YouTube videa'', napisao je.

No, to nije bilo dovoljno da navedeni oglašivači budu sigurni da se njihovi oglasi neće vidjeti u neprimjerenom online sadržaju.