U djelima 'Misije pojedinih narodnih duša' i 'Humanistička antropologija', s početka 20. stoljeća, Steiner širi ideje o 'višim' i 'nižim' rasama u kojima se bijela europska rasa prikazuje razvijenijom od tamnopute rase.
U zahtjevu za uvrštenjem Steinerovih djela na listu djela zabranjenih za mlade, a time i za polaznike dvjestotinjak
waldorfskih škola u Njemačkoj, navodi se da pseudoznanstvena rasno-teorijska tumačenja na prijelazu stoljeća nisu bila rijetka, ali da je nedopustivo da se takva učenja primjenjuju i danas.
Kako navodi 'Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung', djeca u waldorfskim školama još i danas uče iz udžbenika 'sumnjivog' sadržaja.
List tako navodi da djeca u petom razredu uče da su Europljani potomci stanovnika Atlantide i istodobno pripadnici 'Jupiterovih naroda', koji se u Steinerovim djelima označuju kao 'viša rasa.
Istodobno je objavljena i studija koja opovrgava mišljenje da u waldorfskim školama nema nasilja među učenicima. Prema toj studiji, na 206 waldorfskih škola, koliko ih djeluje u Njemačkoj, doduše nije uočljivo nasilje povezano s mačističkim svjetonazorima prisutnim na državnim školama, uglavnom zbog visokog postotka djece stranaca, ali su tučnjave i uništavanje imovine češće nego na ostalim školama.