Maštanje o tome da Zemljani imaju ogroman svemirski istraživački brod uvijek se aktualizira ili reprizama starih epizoda serijala Zvjezdane staze, ili novim filmskim izdanjima iste franšize. No, da bi svijet dobio kolosalan svemirski brod, morao bi napraviti i jednako kolosalno ulaganje u njega - ali opet, gledano u gabaritima svjetskih proračuna s druge strane, opet ne toliko nedostižno, ili čak suludo.
>> Pravi USS Enterprise stiže za 20 godina!?
Za primjer uzmimo novi USS Enterprise iz najnovijeg nastavka filma Zvjezdanih staza u režiji J.J. Abramsa. Njegova verzija je brod dugačak 725,35 metara, visok 170 metara, te promjera tanjura od 350 metara. Jedina građevina na svijetu, koja bi bila, horizontalno gledano, duža od te grdosije je neboder Burj Khalifa u Dubaiju. Čovjek zasad nije napravio bilo kakvu pokretnu istraživačku, transportnu ili ratnu mašinu, koja bi bila čak i blizu te veličine, a postoje doista veliki primjerci (poput nosača zrakoplova i super tankera).
Cijena metala
Ako uzmemo materijal, odnosno metal potreban za izradu oplate Enterprisea i usporedimo to s nosačem zrakoplova klase Nimitz, onda treba napraviti metalnih dijelova u iznosu od 12 milijardi dolara (dva nosača dužine 400 metara koštaju 6 milijardi u vrijednosti metala).
Gdje graditi? Pa u svemiru, naravno.
Tvrtka SpaceX prenosi pola kilograma tereta u svemir po cijeni od 1.000 dolara. Posudimo težinu nosača zrakoplova klase Nimitz i udvostručimo je kako bismo dobili 230.000 tona tereta. E, sad pretpostavimo da nam je toliko potrebno za konstrukciju Enterprisea pa tonažu pomnožimo s cijenom prijevoza tereta SpaceX-a.
Elon Musk, vlasnik SpaceX-a, na ovo bi trljao ruke dok ne bi iskrilo iz njih, jer pričamo o zaradi od 456 milijardi dolara za njega prijevozom tog tereta. Dodajmo na to radnu snagu i cijenu izrade... ne, ne, ne, ljudi bi to napravili za dobrobit čovječanstva pa iz tog razloga tu neće biti troškova.
Tehnologija
Kakve motore će Enterprise koristiti? Sigurno ne 'warp' pogon. (Spoiler alert) Kapetan tog broda neće nogama mlatiti nekakvu warp jezgru dok se savršeno ne poravna, kao što je to učinio James T. Kirk u novom nastavku Zvjezdanih staza. Više manje, takav Enterprise bi plutao svemirom, korigirajući svoju putanju retro boosterima, jer bi se za njih mjesta našlo u geometriji broda, kao i za njihovo gorivo.
Replikatori? Ne baš, ali imamo ideju za 3D repliciranje hrane, iz hranjivog praha. Nije baš gurmanski, ali je recimo barem praktično.
Kako napraviti holodek? Ima jedan komad opreme, koji se zove Cave 2, a radi se o 3D LCD zaslonu zatvara gotovo pa kompletan krug oko promatrača i može poslužiti kao holodek. Cijena? Par milijuna dolara, što je u usporedbi s drugim troškovima - kikiriki.
Naoružanje
Phazeri i fotonska torpeda će ostati samo na papiru. Ajmo balistički projektili s po desetak H-bombi kao bojevih glava. Dodajmo tome sustav LaWS američke mornarice i možda se možemo poigrati mišlju da imamo lasere za svemirsku plutaču zvanu Enterprise.
Posada
Dakel, 300-400 duša trebalo bi plutati svemirom u metalnoj grdosiji i istraživati nešto. 70 milijuna dolara košta treniranje jednog astronauta u SAD-u, a američkog vojnika milijun dolara. Hrana je problem za sebe, a jedina nam je referenca Međunarodna svemirska postaja, kojoj za hranu godišnje moraju izdvojiti 3,5 milijardi dolara.
Sve zajedno, nekakvih 330 ljudi Enterprise bi koštalo oko 120 milijardi dolara.
Izgubljeni u brojčanom svemiru
Zapravo nismo. Ako računamo za besplatnu radnu snagu i dobru volju svjetskih vlada, cijena izrade i opremanja Enterprisea bila bi između 470 i 600 milijardi dolara, odnosno pola godišnjeg proračuna američkog ministarstva obrane.
Ipak, ukoliko želite još više detalja na ovu temu, provjerite ih OVDJE.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook