Tako će planeta dobiti 193. državu, nazvanu Južni Sudan.
Taha je dodao kako vlada u Khartoumu ubrzano radi na rješavanju spornih pitanja vezanih uz podjelu, a posebno se ističe pitanje podjele naftom bogate regije Abeyi. Pitanje podjele Abeija uređeno je Naivashkim ugovorom iz 2005. godine i nalaže organiziranje zasebnog referenduma kojim bi se odlučilo kojem dijelu Sudana će Abeyi pripasti. No, kako stvari sada stoje, referendum je stavljen u drugi plan dok se pregovorima ne razriješe pitanja granica i podjele stanovništva.
>> Južni Sudan: 99,57 posto građana za nezavisnost
Taha se osvrnuo i na nedavne prosvjede studenata koji su se i danas nastavili, upozorivši studente kako njihovi prosvjedi 'moraju biti u granicama zakona.'
Budućnost južnog Sudana?
Mnogi analitičari predviđaju bolju budućnost za južni Sudan. Njihove prognoze potvrđuje i skori završetak gradnje autoceste prema Ugandi u čiju gradnju je američka Agencija za Međunarodni Razvoj uložila preko 200 milijuna dolara. Za ovu regiju, veličine Francuske, koja je dosad imala samo 40 kilometara cesta to je od neizmjerne važnosti. Tom i daljnjim investicijama investitori se nadaju potaknuti razvoj ove regije i izbjeći ponovne sukobe, poput prošlog građanskog rata u kojem je poginulo oko 2 milijuna ljudi.