Umjesto u Sloveniji Daimler će mercedese serije A i B montirati u Madžarskoj

Slika nije dostupna
Slovenija je dobro mjesto za srednje i manje investicije, dok za velike stranim investitorima nije zanimljiva, tumačenje je koje se moglo čuti u Ljubljani nakon objave njemačkog proizvođača automobila Daimlera da će svoju novu tvornicu za Mercedese serije A i B sagraditi u Madžarskoj, koja je ponudila bolje uvjete od Slovenije.

'S predstavnicima Daimlera pregovarali smo od sredine siječnja ove godine. U dokumentaciji smo iznijeli sve prednosti investiranja u Sloveniji, uključujući i mogućnost državne potpore. Mislim da se za Sloveniju nisu odlučili jer je kod nas na raspolaganju premalo radne snage', rekao je u razgovoru za poslovni prilog ljubljanskog dnevnog lista "Dnevnik"  Janez Trekman, direktor predstavništva slovenske agencije za poduzetništvo i strane investicije u Duesseldorfu.

Daimler je ovih dana objavio da će investiciju od 800 milijuna eura u tvornicu koja će zaposliti 2500 radnika realizirati u Madžarskoj.

Slovenija je nudila dvije lokacije za tvornicu - u općini Černomelj, u južnom dijelu države blizu granice s Hrvatskom, na mjestu gdje se nalazi zatvoreni rudnik ugljena Kanižarica, i u Prekmurju, bliže madžarskoj granici.

Trekman dodaje da sada u Njemačkoj s jednim investitorom pregovaraju o tome da u Černomlju postave tvornicu rezervnih dijelova za automobile, u kojoj bi moglo raditi 250 do 300 radnika.

Državna agencija za poduzetništvo i strane investicije (JAPTI) objavila je tim povodom da je Slovenija dobro mjesto za investiranje malih i srednjih stranih tvrtki, dok su multinacionalne kompanije manje vjerojatni partneri jer je, kako ističe, "ključni problem u nedostatku radne snage".

Poznati slovenski poslovni savjetnik, nekadašnji direktor konzultantske kompanije McKinsey and Co., Peter Kraljič navodi, međutim, uz problem radne snage, a ponegdje i logističke teškoće oko prometnih veza i energetske mreže, i neke druge probleme s kojima se Slovenija suočava u konkurenciji s drugim zemljama srednje i istočne Europe kada se radi o privlačenju stranih investicija.

"Prije nekoliko godina vodio sam projekt kad je Peugeot tražio lokaciju za svoju novu tvornicu. Slovačka, Češka i Madžarska u tome su se odlično iskazale. A kad sam slovenskoj vladi predložio da im prezentiram na osnovi kojih kriterija svjetske multinacionalne kompanije donose svoje odluke o investicijama, na susret nije došao nijedan ministar", rekao je za "Dnevnik" Kraljič.

Prema njegovim riječima, lokacije što ih je ponudila Slovenija Daimleru nisu bile adekvatne zbog manjka radne snage i prometnih veza.