Turizam stvara velike količine ugljika što utječe na klimu. Kako bi se taj problem riješio, jedna turistička organizacija predložila je uvođenje ugljične putovnice. Tom putovnicom regulirala bi se emisija ugljika koja se tijekom putovanja izbacuje u atmosferu.
Izvješće koje je Environmental Protection Agency objavilo pokazalo je kako 29% globalnih plinova staklenika u atmosferu dolazi putem zrakoplova, vlakova i automobila.
"U najvećoj smo utrci našeg vremena - utrci za neutralnom ugljičnom emisijom, a kad putujemo, trošimo puno resursa", rekao je Paloma Zapata, izvršni direktor Sustainable Travel International.
Nužno, ali teško izvedivo
Stručnjaci smatraju kako će uvođenje ugljične putovnice postati nužnost u budućnosti ako se ne okrenemo obnovljivim izvorima energije. Ideja je ograničiti ljudima maksimalnu granicu emisije ugljika koju će moći iskoristiti. Svaka osoba na svijetu bila bi ograničena u svojim putovanjima, a ukoliko bi željela putovati, morala bi koristiti električna vozila.
Ova ideja nije nova. Još 2008. godine parlament Ujedinjenog Kraljevstva predložio je osobnu ugljičnu valutu. Ugljična putovnica samo bi unaprijedila tu ideju. Prosječni građanin SAD-a godišnje emitira 16 tona ugljika, u Hrvatskoj 6,2 tone, a s ugljičnom putovnicom ta količina bi se ograničila na 2,3 tone ugljika.
No, kao i svaka nova ideja, ova ima neke nedostatke. "Ideja je dobra u teoriji, ali u smislu logistike, ne vidim kako bi se mogla povezati", izjavila je Anna Abelson, pomoćna profesorica Centra za ugostiteljstvo Jonathan M. Tisch na Sveučilištu New York.
Za uspostavu nečega takvoga potrebni su pametni gradovi i stanovi, uz pametna vozila koja bi sama preračunavala emisiju od jedne do druge točke vožnje, piše Business Insider.
Google se uključio
Zrakoplovne kompanije već su počele koristiti održivo gorivo izrađeno od smeća i ulja kako bi recikliranjem smanjile ugljični otisak. Google je također napravio ekološki prihvatljivu aplikaciji Flights prije dvije godine. U njoj je Google omogućio mjerenje količine emisije ugljika koja se temelji na podacima Europske agencije za okoliš.