Izvješće WAN-a o svjetskim trendovima u tiskanim medijima svjedoči o rastu prihoda od reklama u novinama, potvrdivši da je tisak i dalje najveći svjetski medij za oglašavanje, s udjelom od 40 posto. Slijedi ga TV s 38 posto, priopćio je WAN (World Association of Newspapers).
Prema izvješću, u 230 zemalja svijeta globalni porast prodaje dnevnih novina u 2007. iznosio je 2,57 posto. Tako se dnevno u svijetu proda čak 532 milijuna primjeraka dnevnih novina, što je 9,48 posto više nego 2003. kada se dnevno prodavalo 486 primjeraka dnevnih novina.
Naklada novina diljem svijeta u 2007. porasla je za 2,57 posto što je praćeno i porastom od 2,98 posto u broju novinskih izdanja kojih sada ima 11.926.
U Hrvatskoj je u 2007., prema podacima hrvatskih izdavača novina, prosječna prodajna/podijeljena dnevna naklada porasla 8 posto i iznosi više od 800.000
Prihodi od reklama u svijetu u plaćenim dnevnicima porasli su prošle godine za 0,86 posto u odnosu na prijašnju godinu te za 12,84 posto tijekom pet godina. Tisak tako ostaje najveći svjetski medij za oglašavanje, s udjelom od 40 posto, a slijedi ga TV s 38 posto.
"Novinska naklada bila je u porastu ili stabilna u tri četvrtine svjetskih zemalja tijekom proteklih pet godina i u gotovo 80 posto zemalja u protekloj godini. Čak i u mjestima gdje se naklada plaćenih izdanja smanjuje, osobito u Sjedinjenim Državama i nekim zemljama zapadne Europe, novine nastavljaju svoje širenje putem raznih besplatnih publikacija i multimedijskih platforma koje se brzo razvijaju ", rekao je Timothy Balding, glavni izvršni direktor Svjetske novinske udruge.
Broj novinskih on-line stranica porastao je prošle godine za 13,77 posto te čak 50,77 posto u zadnjih pet godina. Prema podacima WAN-a, u SAD-u 81 posto osoba koje čitaju novinska on-line izdanja čitaju i tiskana izdanja barem jednom tjedno. Od toga polovica uz novine provodi jednako vremena kao i prije nego što su počeli koristiti on-line izdanja dok 35 posto troši više vremena na čitanje tiskanih izdanja dnevnih novina nego prije.
Ovi trendovi su praćeni i brzim rastom besplatnih novina i online platformi. Ukoliko se plaćenim izdanjima dodaju i besplatna dnevna novinska izdanja, globalna naklada je povećana za 3,65 posto prošle godine, a čak 14,30 posto tijekom proteklih pet godina. Besplatni dnevnici čine gotovo 7 posto ukupne novinske naklade u svijetu te 23 posto u samoj Europi.
Pet najvećih tržišta za tiskovine su: Kina sa 107 milijuna, Indija s 99, Japan sa 68, SAD s 51 te Njemačka s 20,6 milijuna prodanih primjeraka dnevnih novina.
Japanci su i 2007. zadržali prvo mjesto na ljestvici nacija koje najviše kupuju novine. U Japanu se dnevno proda 624 primjeraka novina na 1000 stanovnika. Odmah iza njih su Norvežani s 580 prodanih primjeraka, Finska s 503 te Švedska i Singapur s po 449.
Ipak, najviše vremena u prosjeku uz novine provode Turci - čak 74 minute dnevno, a slijede ih Belgijanci s 54 posto te Finci i Kinezi s po 48 minuta.
Novi podaci iz WAN-ove godišnje ankete o trendovima svjetskog tiska predstavljeni su prošli tjedan pred više od 1800 izdavača, urednika i drugih viših novinskih dužnosnika iz 113 zemalja koji su posjetili 61. Svjetski kongres novina i 15. Svjetski forum urednika u Goeteborgu u Švedskoj.