Smith je na mjestu izvršnog direktora u investicijskoj banci radio 12 godina,a tvrdi da je njegovim kolegama bilo puno važnije zarađivati za sebe nego štititi interesa svojih klijenata, piše Daily Mail.
U rezolutnom pismu ostavke koje je u srijedu objavljeno u New York Timesu, Smith tvrdi da osoblje ima vrlo malo poštovanja prema klijentima, nazivaju ih 'muppetsima' i govore da bi im najradije iskopali oči.
'Najiskrenije mogu reći da je radna sredina trenutno najotrovnija i destruktivnija do sada', rekao je Greg Smith, koji je vodio posao Goldman Sachsa u Europi, Srednjem Istoku i Africi.
>> Uhićen bivši direktor Goldman Sachsa
'Da pojednostavim glavni problem, količina u kojoj se može iskoristiti povjerenje klijenta, postala je mjera uspjeha', tvrdi. 'Znalo mi jer pozliti kada bi čuo kolege kako govore da će 'oderati' svoje klijente', dodaje.
Prisjetio se kako je u zadnjih 12 mjeseci u pet navrata vidio razne direktore kako klijente nazivaju 'muppetsima', a čak su ih tako nazivali u internim e-mailovima. Spomenuo je i različite sastanke, na kojima je glavna tema bila kako na ljudima zaraditi, a ne kako im pomoći.
'Ne trebate biti znanstvenik da shvatite da i pripravnike, koje sjede u kutu prostorije, i koji slušaju o 'muppetima' i o kopanju očiju, nećete pretvoriti u uzorne građane', dodaje. Prst je točno uperio prema glavnom izvršnom direktoru Lloydu C. Blankfeinu i predsjedniku Garyju D. Cohnu, za koje kaže kako im je promaklo zadržti kulturu u Goldman Sachsu.
Dodaje kako vjeruje da nastavak ovakvog ponašanja i rušenja morala u budućnosti može ozbiljno ugroziti opstanak tvrtke. Tvrdi da je današnja tvrtka sasvim drugačija od one kojoj se on priključio, koju je ponosno predstavljao po sajmovima i u kojoj je vladao integritet.
'No, znao sam da je vrijeme da odem kada sam shvatio da ne mogu studente gledati u oči i lagati im da je ovo savršeno mjesto za posao', kaže Greg Smith.
Iz Goldman Sachsa, koji zapošljava 33 tisuće ljudi diljem svijeta, oglasili su se priopćenjem u kojem se ne slažu sa Smithom. 'Mi ćemo jedino biti uspješni ako su i naši klijenti uspješni', stoji u priopćenju.