Turistička tura 'Putevima Radovana Karadžića'

Slika nije dostupna
'Putevima Radovana Karadžića' naziv je nove turističke ture koja bi, kako očekuju srbijanske turističke agencije, mogla postati pravi hit među gostima koji dolaze u Srbiju.

Tura bi obuhvaćala odlazak do Bloka 45, slikanje ispred trgovine u kojoj je najtraženiji svjetski bjegunac kupovao vino, samostanski kruh, vožnju autobusnom linijom 73, posjet palačinkarnici 'Pinokio', piće u kavani 'Luda kuća', fotografiranje s guslama na kojima je svirao, razgledavanje ordinacije u kojoj je radio i kupovinu reprinta časopisa 'Zdrav život'. 

Ovako bi, u najkraćim crtama, mogla izgledati turistička tura 'Putevima Radovana Karadžića' koju bi, ukoliko bude postojao interes, mogla organizirati beogradska agencija 'Vekol'. 

'Ono što turisti žele treba im omogućiti. Naravno, ukoliko se to uklopi u povijesno-kulturni aspekt i ne politizira', kaže Tanja Bogdanov iz agencije. 

'Turistima je, recimo, zanimljiv Tito, i kad se odrađuje ta tura ne promovira se njegova politika nego se dočarava vrijeme u kojem je živio. To su tematski obrađeni korjeni po mjeri turista. Na primjer, Titova tura radi se vrlo ozbiljno: glumac Marko Stojanović preruši se u Tita, pripreme se vina i jela koja je jeo, ide se 'Plavim vlakom' do Užice i sve nalikuje na filmsku priču', objašnjava Bogdanov.

Programi po mjeri turista rađeni su i ranije. Osim spomenute ture 'Tito' tu je i tura 'Milošević' (mjesta na kojima je živio i radio Slobodan Milošević jedina je stvar koja zanima kineske turiste), ali organiziraju se i izleti na temu promatranja ptica ili putevima Nikole Tesle. 

Tanja Bogdanov napominje da se vodiči za takve specijalne programe posebno pripremaju, a politika je isključena. Ovako krojeni programi čak nisu ni skuplji od klasičnih tura, a njihova temeljna osnova je dobra ideja. 

Recimo, cijela tura 'Putevima 'Radovana Karadžića' ne bi sadržavala plaćanje ni jedne ulaznice, a praktično jedini trošak bile bi karte za gradski prijevoz. 

Povezane teme