Nije dugo trebalo autoru top ljestvice najjačih i najbržih električnih automobila na svijetu da zaključi ono što već u odnedavno svi znaju - Concept One, hrvatske tvrtke Rimac Automobili je najjača, najbrža, a nekima zasigurno i najljepša cestovna zvijer. Kažemo odnedavno, jer je nedavno Rimčeva električna jurilica potukla do nogu Porscheov Spyder 918 na stazi u SAD-u. Spomenuti Porsche bio je i zadnji od triptiha najjačih i najbržih serijski proizvedenih oktanskih zvijeri u svijetu automobilizma, koje je Concept One ostavio iza sebe na cesti. Preostali dvojac u spomenutom triptihu predstavljaju McLaren P1 i La Ferrari.
Concept One, Rimac Automobili
No vratimo se mi i top listi pa krenimo s nedavno okrunjenim kraljem ceste - Concept One. "Autić" je to koji ima ugrubo 1070 konjskih snaga i od nule do stotke će potegnuti za 2,6 sekundi. Da je riječ o neprikosnovenoj zvijeri, zaključio je i Business Insider. Samo mu je po ubrzanju blizu jedan od idućih na listi pa ćemo dalje nastaviti s njim.
Ono što Business Insider nije uzeo u obzir do kraja, jest da je u izravnoj borbi Rimčev Concept One potukao najbržu oktansku konkurenciju. Niže navedeni automobili s tom se statistikom ne mogu pohvaliti.
Nio EP9
Riječ je o električnom superautomobilu čija je maksimalna brzina 310 kilometara na sat, a od nule do stotke poteže u 2,7 sekundi. Kao što smo rekli, po ubrzanju do stotke je blizu Concept One, ali navedimo da Rimčev automobil maksimalno postiže 355 kilometara na sat. S druge strane, Nio EP9 razvija 1340 konjskih snaga.
Kako Concept One i Nio EP9 nisu odmjerili snage rame uz rame, a Rimčev automobil je već dokazano porazio najbrže oktance, potonji će se morati zadovoljiti drugim mjestom, dok ne dokaže drugačije iako su ga neki meidji već proglasili najbržim svjetskim električnim superautomobilom.
Nio EP9 drži dva rekorda na stazama u Nürburgringu u Njemačkoj te Circuit Paul Ricard u Francuskoj.
Tko zna, možda jednom i odmjere snage.
Renault Trezor
Riječ je više o konceptu nego bilo čemu drugom. Renaultov Trezor krasi ekstravagantan izgled, no ima tek 350 konjskih snaga i povrh toga, ne može se pohvaliti nikakvim vremenom sa staza. U Renaultu jedino otkrivaju da do stotke ubrzava za manje od četiri sekunde. Respektabilno ali nedovoljno za konkurenciju prethodno navedenom dvojcu.
Vision Mercedes-Maybach 6
Mercedesov koncept predstavljen je u kolovozu i krasi ga 738 konjskih snaga, ali isto kao i Renaultov model, ne krase ga rezultati na asfaltu. Maksimalna brzina koju postiže iznosi tek 248 kilometara na sat, a do stotke, baš kao i Trezor, stiže za manje od četiri sekunde.
Genovation GXE
Riječ je o modificiranoj verziji klasične Chevy Corvette, za koju proizvođač tvrdi da je jedini legalni električni superautomobil s rekordom u maksimalnoj brzini od 329 kilometara na sat, no Niov proizvođač NextEV te Rimac Automobili, na to vjerojatno mogu samo s laganim podsmjehom podignuti obrvu. Štoviše, Rimac tvrdi da njegov Concept One može pobijediti, i EP9, i GXE.
Nadamo se da će prozvani prihvatiti izazov.