Televizijski stručnjaci diljem svijeta slave Svjetski dan televizije 21. studenog kako bi nas podsjetili na to da je TV, u smislu pojma "Total Video", mnogo više od linearnog gledanja.
Kao dio godišnje inicijative Ujedinjenih naroda, televizijske će kuće diljem svijeta emitirati spot od 30 sekundi preko televizijske mreže i interneta, priopćeno je iz Europske asocijacije radijskih i TV kuća (EGTA).
Televizijski sadržaj koji zabavlja, informira i nadahnjuje
Tema 22. izdanja ove globalne proslave jest kvalitetan sadržaj. Nevjerojatna kvaliteta televizijskih programa odražava se u činjenici da ovaj dokazani medij ima neprikosnoveni kapacitet da zabavlja, nadahnjuje i informira gledatelje diljem svih platformi.
Samo je lani produkcija televizijske fikcije u Europskoj uniji obuhvatila 920 različitih naslova, točnije više od 16.400 epizoda i više od 11.000 sati materijala, prema najnovijem izvješću Europskoga audiovizualnog opservatorija.
Ljudi ujedinjeni u programima uživo
Kvalitetan sadržaj gledatelje može potaknuti da nadahnjujućim programima prošire svoje vidike i zarone u svijet izvan svakodnevnog života. Također može zabaviti i ujediniti gomile ljudi programima uživo, poput nedavnoga Svjetskog prvenstva u nogometu (3,4 milijarde ljudi gledale su barem dio Svjetskog prvenstva ove godine, prema "GlobalWebIndexu").
"Nogomet je promijenio moj život. Borio sam se za svoje snove, poput mnogih iz hrvatskog tima i ove godine naši snovi su se ispunili na Svjetskom prvenstvu u Rusiji. Zahvaljujući televiziji, cijela naša nacija pratila je našu igru i bila uz nas iz utakmice u utakmicu. Mogli su vidjeti kako se borimo jedni za druge, za dres koji nosimo i našu zemlju. Pomoću televizije stotine milijuna gledatelja širom svijeta moglo je osjetiti snagu sporta i biti inspirirano našom pričom u kojoj mali narod stvara najveću igru u svijetu, usprkos svih izgledima i očekivanjima. Uspjeli smo, zahvaljujući zajedništvu, kvaliteti i karakteru i sretan sam što je, zahvaljujući televiziji, cijeli svijet vidio za što su Hrvati sposobni", napisao je Luka Modrić, najbolji nogometaš 2018. godine prema ocjeni FIFA-e, povodom Svjetskog dana televizije.
Naposljetku, televizija informira gledatelje detaljnim informativnim emisijama. Obavještava ih o aktualnim društvenim problemima te pruža priliku za učenje kvalitetnim programima za djecu i poučnim dokumentarnim filmovima.
"Televizija mora i dalje igrati svoju ulogu u smislu učenja i poticanja gledatelja, pogotovo onih mlađih. To uključuje dijeljenje uspješnih priča o pojedincima ili organizacijama koji pridonose napretku i održivosti našega društva. Vjetar u leđa tomu daje tema ‘vrhunski sadržaj – sadržaj koji ujedinjuje, nadahnjuje i informira’ ovogodišnjeg Svjetskog dana televizije koji slavimo 21. studenog", tvrdi Caroline Petit, zamjenica direktora Regionalnoga informacijskog centra za Europu u Ujedinjenim narodima (UNRIC).
Ništa ne nadmašuje jedinstveni spoj vida, zvuka, osjećaja i pokreta
Jasan pokazatelj povoljnog stanja televizije činjenica je da televizijske kuće diljem svijeta ulažu golemu količinu sredstava u programe, što u izvorni sadržaj, što u akvizicije serija i emisija.
Podaci koje je prikupio IHS Markit za ukupno 27 zemalja te anketa provedena među članovima EGTA-e u 21 zemlji pokazuju da je lani gotovo 140 milijarda dolara uloženo u programe. Sjeverna Amerika uložila je oko 61 milijardu dolara i tako premašila ulaganja od strane OTT platformi diljem svijeta.
Najznačajnija ulaganja u televizijske programe u Europi izvršilo je Ujedinjeno Kraljevstvo (8,6 milijarda eura), Njemačka (8 milijarda eura), Francuska (5,5 milijarda eura) i Italija (4,4 milijarde eura).
Nadalje, Global TV Group skupio je podatke iz 24 zemlje u drugom izdanju svoje baze podataka Global TV Deck koji pokazuju otpornost televizije i njezinu učinkovitost kao oglasnog medija, stoji u priopćenju EGTA-e. Više informacija o tome nalazi se ovdje.