Novi štrajk mađarskih željezničara pokrenut je zbog ranijih zahtjeva koje Mađarske željeznice (MAV) nisu ispunile, a riječ je između ostaloga o zahtjevu za povišicom plaće za deset posto te jednokratnoj isplati željezničarima iznosa od 250.000 forinti (972 eura).
Jednokratna isplata željezničarima trebala se, prema zahtjevima, financirati iz zarade od prodaje teretnog dijela željeznica, MAV Cargo, Austrijskim željeznicama.
MAV smatra da ti zahtjevi nisu pravno ni gospodarski utemeljeni.
Glasnogovornik MAV-a Imre Kalavecz izjavio je da željeznica nastoji osigurati prometovanje barem na nekim linijama, a u tu svrhu angažirala je autobusne prijevoznike.
Val štrajkova VDSZSZ počeo je 1. siječnja, a u pregovorima između sindikata i željeznice nisu pomogla ni posredovanja.
Mađarska novinska agencija MTI prenosi riječi Kalavecza koji je izjavio da je "neodgovorno" to što je VDSZSZ u posljednji trenutak, u nedjelju poslije podne, najavio početak štrajka u ponoć.
Sindikat je time u prvom redu doveo putnike u težak položaj, jer oni zbog najava daljnjih pregovora nisu računali na mogućnost štrajka u ovom trenutku, izjavio je glasnogovornik MAV-a.
Štrajk utječe i na prometovanje međunarodnih vlakova, a za razliku od putničkog, teretni promet na željeznicama teče nesmetano.
Osim željezničara, u ponedjeljak štrajkaju i zaposlenici gradskog prometa u Budimpešti (BKV). Obustavom rada od početka jutarnje smjene do 13.00 sati oni prosvjeduju zbog najave smanjenja opsega posla i personala.
U ponedjeljak ujutro prometovalo je samo dva posto svih sredstava javnog prijevoza u Budimpešti, izjavio je Attila Gulyas iz sindikata javnog prometa.
Mađarske radijske postaje javile su o velikim prometnim gužvama u ponedjeljak ujutro u Budimpešti.