Tupoljev Tu-154 s 84 putnika i osam članova posade poletio je iz zračne luke Adler rano ujutro u nedjelju po lokalnom vremenu, a zatim je, samo dvije minute kasnije, nestao s radara javljaju ruski mediji.
Zrakoplov koji je prevozio čuveni Aleksandrov ansambl je bio na putu za rusku zračnu bazu u Latakiji, u Siriji, gdje je ansambl trebao nastupiti na dočeku Nove godine.
Osim članova zbora u zrakoplovu je bilo devet novinara, te još nekoliko vojnih dužnosnika, ali i čuvena tamošnja humanitarka Elizaveta Glinka, potvrdilo je Ministarstvo obrane za agenciju Tass, javlja CNN.
Dijelovi zrakoplova pronađeni su u Crnom moru na dubini od 50 metara, na oko 1.5 kilometara od ruske obale.
Uzrok pada još nije utvrđen, no sumnja se na tehnički kvar ili pilotsku grešku, javlja Sputnik News. Ruske vlasti odbacile su mogućnost terorističkog napada.
Zrakoplov je proizveden 1983. godine, na nebu je proveo 6689 sati, a njime je upravljao iskusan pilot, objavilo je Ministarstvo obrane.
Na mjesto nestanka se odmah upućene sve raspoložive jedinice za potragu i spašavanje iz Krasnodara i susjednih regija, a do ovog su trenutka pronađena tijela deset poginulih, prenose tamošnji portali koji se pozivaju na vojne izvore.
"Utvrđeno je područje pada zrakoplova. Preživjeli nisu uočeni", izjavio je general bojnik Igor Konašenkov, glasnogovornik ministarstva obrane.
Neimenovani izvor u ministarstvu je kazao da nisu pronađene splavi za spašavanje te da zrakoplov nije poslao signal SOS.
Ruski je predsjednik Vladimir Putin obaviješten da je Tu-154 nestao s radara nakon polijetanja iz Sočija, rekao je glasnogovornik Kremlje Dmitrj Peskov za agenciju Tass.
U televizijskom obraćanju predsjednik Vladimir Putin, koji se nalazi u Sankt Peterburgu, proglasio je 26. prosinca danom žalosti.
Pogledaj na Twitteru
Jevgenij Tolstov, djelatnik televizijske postaje NTV, objavio je na svom profilu na Facebooku fotografiju zrakoplova neposredno prije polijetanja.
U razgovoru za Sputnik, Viktor Priadka, ruski stručnjak za avijaciju ukazao je na ozbiljan propust u dizajnu aviona.
"Kada leti pod kutem od 15 ili 16 stupnjeva, letjelica zapne i više se ne može izravnati. Zbog toga se počinje spuštati dok ne udari u tlo. Nakon polijetanja, pilot treba neko vrijeme upravljati avionom u horizontalnom položaju prije no što može krenuti s uspinjanjem. Ako to ne učini ili skrene, avion počinje ponirati", kaže Priadka i dodaje kako se upravo to moglo dogoditi s Tupoljevom Tu-154.
Odbacio je mogućnost da je ptica zapela u jednom od motora.