Snimka navodne Isusove grobnice

Oscarom nagrađen redatelj James Cameron održao je konferenciju za novinare na kojoj su prikazani kadrovi njegovog dokumentarnog filma koji prikazuje navodnu grobnicu u koju su položena tijela Isusa, njegove žene i djeteta.

Podsjetimo, teza dokumentarca je da Isus nije uskrsnuo, a da je grob njega i njegove obitelji otkriven u blizini Jeruzalema. Povrh toga, imao je i sina s Marijom Magdalenom.

'Nikada nisam sumnjao da nije postojao povijesni Isus, koji je hodao zemljom prije dvije tisuće godina. No, tek sada su napokon pronađeni arheološki dokazi za to', smatra Cameron. 

Ipak, ne dijele svi Cameronovo mišljenje. Profesor antropologije Joe Zias misli da se radi o neistinitim naklapanja. 

'To nema nikakve veze s Isusom. On je bio poznat kao Isus iz Nazareta, a ne Isus iz Jeruzalema. Ako je Isusova obitelj bila dovoljno bogata da si priušti grobnicu, ona bi se zasigurno nalazila u Nazaretu, a ne u Jeruzalemu', tvrdi Zias. 

Našlo se još priznatih profesora koji diskreditiraju Cameronovo otkriće. Posebno su im sumnjivi navodni natpisi na grobnim pločama, a na koje se Cameron najviše i poziva. 

'Moguće da su to samo ogrebotine. Meni se više čini da piše Hanun nego Jesus. Uopće nisam uvjeren da je riječ o Isusovoj grobnici', kaže profesor Stephen Pfann.

Cameronove tvrdnje nisu se previše dojmile ni vjernika koji hodočaste u Jeruzalem.

'Mi znamo ono što nas uči evanđenje. Isus je umro, pokopan je, uskrsnuo je i živi dalje. Svi koji vjeruju u njega vjerovat će i dalje u to bez obzira je li pokopan ovdje ili negdje drugdje', kaže Wilbert McKinley, turist iz New Yorka.


Izraelski arheolog odbacuje tezu Cameronovog filma o Isusu

Amos Kloner, jedan od najistaknutijih izraelskih arheologa, u ponedjeljak je ponovio da ne smatra vjerodostojnom tezu koju u svom dokumentarnom filmu iznose čuveni redatelj James Cameron kao producent i redatelj Simcha Jacobovici a po kojoj je stvaran Isusov grob otkriven 1980. godine u jeruzalemskoj četvrti Talpiot.

Po najavama, u dokumentarcu koji će biti predstavljen u New Yorku tvrdi se da su u grobnici slučajno otkrivenoj u Talpiotu "posmrtni ostaci Isusa iz Nazareta, djevice Marije i Marije Magdalene". 

Po tezama autora, slično kao i slučaju Da Vincijevog koda, Isus nije uskrsnuo i imao je sina s Marijom Magdalenom.

Profesor Kloner koji je 1980. vodio radove na grobnici je u više izjava za tisak istaknuo da ne vjeruje u pretpostavku koja se iznosi u filmu. 

"Nije vjerojatno da bi Isus i njegovi bližnji imali obiteljsku
grobnicu. Oni su bili obitelj iz Galileje bez veza s
Jeruzalemom, dok je grobnica u Talpiotu pripadala pripadala jednoj obitelji srednjeg staleža iz prvog stoljeća nakon Krista", rekao je za Jerusalem Post.

Osim toga, po Kloneru, i imena na kamenim lijesovima bila su vrlo uobičajena prije 2000 godina. Za izraelskog arheologa "nema nikakvog dokaza" da bi grobnica u Talpiotu mogla biti povezana s Isusom a teza koja se razvija u filmu je
"apsurdna".

U grobnici u Talpiotu nađeno je deset kosturnica od kojih su na šest bila urezana tada vrlo česta imena, Yeshue Bar Yosefa (Isusa sina Josipovog), Marije i Marte, Matija (Mateja) Yofe i Yehude Bar Yeshua (Jude sina Isusovog). Prije nekoliko godina je još jedna kamena urna, u vlasništvu kontroverznog izraelskog kolekcionara, predstavljena kao
ona Yaakova Bar Yosefa Ahi Yeshue (Jakova sina Josipovog, brata Isusovog).

S obzirom na međunarodnu pozornost koju je pobudilo, izraelski su stručnjaci proučili nalaz i 2003. donijeli zaključak da se čini da je kosturnica iz prvog stoljeća nakon Krista, dok je napis ostavio povod na snažne dvojbe zbog kaligrafije, sadržaja pa i zbog patine koja ju je pokrivala. U izvješću koje je tada predstavljeno Knessetu ocijenjeno je da bi se urezani napis trebao smatrati krivotvorinom.