Slovenska predizborna kampanja prepuna niskih udaraca

Slika nije dostupna
Zbog tijesnog izbornog rezultata koji se očekuje na skorašnjim parlamentarnim izborima u Sloveniji, sve je više nervoze i udaraca ispod pojasa u kampanji za koju je aktualni premijer rekao da je "najprljavija" od stjecanja nezavisnosti.

U ostrašćenoj kampanji sve manje distance i objektivnosti pokazuju i mediji na obje strane. Tako je jedna televizijska postaja, pozivajući se "na sve prisutnije glasine", u udarnom terminu objavila kako su se stranke lijevog centra na jednom sastanku dogovorile da će u slučaju svoje pobjede za mandatara nove vlade imenovati ljubljanskog gradonačelnika Zorana Jankoviča.

Iako su sudionici navodnog sastanka demantirali da se sastanak uopće dogodio, tako je nanijeta šteta predsjedniku Socijalnih demokrata (SD) Borutu Pahoru. On je po anketama sudeći jedini ozbiljni protukandidat za premijerski položaj aktualnom predsjedniku vlade Janezu Janši.

Ništa manje sramotnom ne čini se primjedba jednog dnevnika bližeg oporbenim strankama na račun Janšinog gostovanja u programu finske komercijalne televizije, u kojemu je pokušao neutralizirati učinke korupcijske afere Patria. List tvrdi da su Janšini suradnici koji su dogovarali premijerov nastup za finski "Channel 4" propustili uočiti da uobičajeni gosti talk-showa "Maria" obično nisu političari. List navodi da je Janša nastupio u emisiji čije su stalne teme moda i seks, te da je u programu iste voditeljice nedavno gostovao jedan slavni američki porno-glumac.

Bogatije slovenske stranke za potrebe kampanje uz to rabe neke tabloide i sumnjive besplatne edicije koje ne podliježu pravilima političke kampanje i novinarske etike. U njima se obično iznose optužbe na račun političkih konkurenata, te priče iz njihova privatnog života, a takvi se prilozi često pišu pod pseudonimima kako ne bi bili utuživi.

Tako jedan istaknuti političar nije mogao pravno reagirati na medijski iskaz da je kao ministar "namjestio" posao supruzi-umjetnici koja je za dizajn jednog lustera navodno dobila šezdesetak tisuća eura, a voditeljica jedne stranke koja se zauzima za socijalno ugrožene slojeve prikazana je u tabloidu suprotne strane kao vlasnica najluksuznijeg automobila koja redovno nabavlja garderobu u Milanu.