'Treba osigurati da cijene vinjeta nisu diskriminatorne i da su u međusobnom cjenovnom razmjeru, ali cijena vinjeta je po načelu supsidijarnosti u nadležnosti Slovenije, a ne Europske komisije', rekao je Vlačič u vezi s mogućim primjedbama Bruxellesa na novi slovenski zakon o javnim cestama koji će uskoro razmatrati vlada, a kojim se s 1. srpnja uvode kraće vinjete, tjedne i mjesečne, te zadržavaju godišnje, dok bi se dosadašnje polugodišnje ukinule.
Kraća tjedna vinjeta po prijedlogu zakona stajala bi 15, a godišnja 95 eura, dok bi cijena mjesečne vinjete bila između 30 i 35 eura. Zakon bi se u parlamentarnoj proceduri uskoro morao naći po ubrzanom postupku, kako bi počeo vrijediti s 1. srpnja ove godine.
'Ako bi se postupak protiv Slovenije nastavio, onda očekujem da će Europska komisija objasniti zašto postupak teče samo protiv Slovenije', rekao je Vlačič u vezi s mogućnošću da Europska komisija ocijeni da postoji disproporcija u predloženim cijenama kraćih vinjeta koje će koristiti većinom stranci u tranzitu, u odnosu na cijenu jednogodišnjih vinjeta koje većinom koriste domaći vozači.
Cijene vinjeta još nisu definitivne
Slovenski mediji navode danas da je Europska komisija za sada odbila komentirati prijedlog jer o njemu još nije dobila službene informacije.
Vlačič je u vezi s odnosom cijena kraćih vinjeta i godišnje vinjete, ustvrdio da je u Češkoj odnos cijene kraće i duže vinjete još povoljniji za domaće korisnike jer godišnja stoji oko 35, a tjedna oko 8 eura.
Po Vlačičevim tvrdnjama, cijene vinjeta još nisu definitivne, a stručna komisija koja je iznijela taj prijedlog odlučila se uvesti dodatnu jednomjesečnu vinjetu kako bi ugodila korisnicima kojima ne odgovara ni godišnja ni tjedna, iako se vjeruje da neće biti mnogo onih koji će takvu vinjetu kupovati.