Kako u ponedjeljak u svom poslovnom prilogu piše ljubljanski dnevni list "Delo", sadašnji planovi tiču se promjena za naplatu cestarina automobila, dok će naplata cestarina za kamione ostati ista kao do sada dok se ne uvede planirani satelitski sustav evidentiranja prijeđenih kilometara kroz nekoliko godina.
"Delo" navodi da je, međutim, glavni problem upravo premala naplata cestarina za teretna vozila u tranzitu, gdje bi Sloveniji trebale biti uzor Austrija i Švicarska koje od teretnog tranzita ubiru velike prihode. S povećenjem cijena cestarina na austrijsku razinu, od 0,32 eura za kilometar, Slovenija bi uz sadašnju frekvenciju vozila mogla učetvorostručiti utržak na 364 milijuna eura, a trebala bi za cilj imati realizaciju od pola milijarde eura godišnje, piše "Delo".
List dodaje da Švicarska ima poseban dogovor s EU-om po kojemu smije naplaćivati više cestarine nego što je dopuštena praksa u EU, no da bi Slovenija na osnovi austrijskih iskustava od tranzitnog prometa trebala zarađivati 500 milijuna eura godišnje.