Niskobudžetni prijevoznik Ryanair najavio je u rujnu da će od 12. studenog prihvaćati samo digitalne ukrcajne karte. Zrakoplovna tvrtka će od danas od putnika zahtijevati da se prijave online i generiraju svoju ukrcajnu kartu putem Ryanair aplikacije.
Tiskane papirnate ukrcajne karte više se neće prihvaćati, što je izazvalo zabrinutost zbog starijih putnika koji možda ne posjeduju pametni telefon ili se ne osjećaju ugodno koristeći ga. Putnici se također pitaju što učiniti ako im se isprazni baterija telefona, ako im ga ukradu ili izgube internetsku vezu.
Zrakoplovna kompanija tvrdi da je napravila ovaj potez jer gotovo 80 posto njezinih putnika već koristi digitalne ukrcajne karte. Dodaje da prelazak slijedi primjer drugih ključnih industrija ulaznica poput festivala, koncerata i sportskih događaja, koje su uspješno prešle na isključivo digitalne verzije.
"Ryanairov prelazak na 100 % digitalne ukrcajne karte značit će brže, pametnije i zelenije iskustvo putovanja za naše putnike", rekla je Dara Brady, direktorica marketinga Ryanaira, prenosi euronews.
Putnici putem aplikacije također mogu naručiti hranu i piće za prioritetnu uslugu, dobivati ažuriranja statusa u stvarnom vremenu o ukrcaju, izlazima i kašnjenjima te spremati putne dokumente na jednom mjestu.
Što ako ne mogu pristupiti svojoj digitalnoj ukrcajnoj karti na svom pametnom telefonu?
Postoje različiti scenariji u kojima putnik možda neće moći pristupiti svojoj digitalnoj karti, primjerice neposjedovanje mobilnog telefona ili u slučaju da im se isprazni baterija. Iz tvrtke su potvrdili da će u tom slučaju putnici moći zatražiti papirnatu ukrcajnu kartu na šalterima za prijavu u zračnoj luci.
To će biti besplatno, pod uvjetom da se putnik već prijavio putem interneta. Isti je slučaj i za letove iz Maroka, gdje vlada zahtijeva od putnika da imaju papirnate ukrcajne karte.