Željeznički luk, dug 227 i visok 45 metara, sastavljen na kopnu i smješten na posebne plutajuće gatove kod Kerčkih vrata (plitak morski prolaz, između poluotoka Krima i Tamanskog poluotoka).
U nedjelju su građevinski timovi započeli s prijevozom cijele konstrukcije, teške više od 6000 tona, koja je instalirana na posebnim stupovima visokim 35 metara i koja će formirati jedan od lukova Krimskog mosta.
"Pomorska operacija predviđena u projektu izgradnje Krimskog mosta bez pretjerivanja je jedinstvena u cijelom svijetu", rekao je zamjenik izvršnog direktora za infrastrukturne projekte tvrtke Strojgazmontaž koja upravlja operacijom, navela je novinska agencija RIA.
Cjelokupna operacija, koja uključuje i transport luka, njegovo podizanje i ugradnju, trebala bi trajati 72 sata. Dok sve ne bude gotovo obustavit će se navigacija tjesnac. Radovi su započeli rano ujutro u nedjelju kada je konstrukcija postavljena na posebne plutajuće gatove.
Do ponedjeljka ujutro konstrukcija je dotegljena na oko 5 kilometara od svoje konačne destinacije. Morsko dno na ruti na nekoliko je mjesta iskopano kako bi se omogućio prolaz plutajućoj platformi, a inženjeri su već počeli pričvrščivati kablove s dizalica koje su podigli prije postavljanja na most. Postupak dizanja je inače, poprilično spor - samo 5 metara po satu.
Nakon instalacije luka bić će omogućen dvosmjerni željeznički promet ispod kojeg će ploviti brodovi kroz Kerčka vrata. Drugi luk za dionicu motornih vozila mosta trebao bi biti instaliran u sličnoj operaciji kasnije.
Nakon završetka, 19 kilometara dugačak Krimski most postat će jedan od najvećih u Rusiji i Europi. Ambiciozan projekt vrijedan više milijardi dolara povezat će Krim s Krasnodarskom regijom u kontinentalnoj Rusiji, omogućavajući brz, pouzdan i ekonomičan prijevoz putnika, roba i usluga.
Most će imati autocestu s četiri trake i željeznicu na dva kolosijeka te će moći pružiti pristup oko 40.000 ljudi i više desetaka vlakova dnevno na poluotok Krim preko Kerčkih vrata. Završetak izgradnje mosta planiran je za prosinac 2018. godine a u potpunosti operativan trebao bi biti početko 2019. godine.