Prosvjed roditelja iz Konjević Polja u Republici Srpskoj traje već 22 dana, a pridružili su im se i roditelji iz Kotor Varoši, točnije Vrbanjca. Oni traže da njihova djeca u školi imaju mogućnost odabira nacionalnih predmeta koji uključuju bosanski jezik i vjeronauk, javlja APTN.
U Bosni i Hercegovini trenutno su na snazi čak tri školska kurikuluma. Jedan u Republici Srpskoj, implementiran na entitetskoj razini, te dva u Federaciji Bosni i Hercegovini, implementirani na kantonalnoj razini. Djeca u Konjević polju uče prema srpskom kurikulumu.
'U ovom trenutku u školama je diskriminirano na tisuće djece - Bošnjaka, Hrvata i Srba. Svi to znaju', rekao je Muhizin Omreović, otac troje školaraca.
On je sa još gotovo stotinu roditelja podignuo šator, te zajedno s djecom, prosvjeduju ispred Ureda Visokog predstavnika, pozivajući vlast da riješi problem. Traže od Visokog povjerenika da donese odluku kako Bošnjaci imaju jednaka prava na obrazovanje u Republici Srpskoj.
Dodao je i kako im je član predsjedništva BiH Bakir Izetbegović donirao drvene grede za šatore, ali im je osigurao i korištenje hostela na Baščaršiji kako bi se mogli istuširati i odmoriti.
>>VIDEO BiH: 'Djeca u spotu za popis stanovništva su zloupotrijebljena'
Vlasti u Republici Srpskoj takvo pravo Bošnjaka negiraju. Čak su škole poslale pisma upozorenja roditeljima kako će biti kažnjeni ukoliko djecu ne puste na nastavu. Većini obitelji poslana je i socijalna služba u njihove domove.
Najveći prijepori vode se oko udžbenika iz povijesti. Hrvati, Srbi i Bošnjaci uče o ubojstvu cara Ferdinanda 1914., kojeg je ubio Gavrilo Princip. No, u udžbenicima prema srpskom kurikulumu Princip je narodni heroj koji se borio protiv austro-ugarske okupacije Bosne, dok se u udžbenicima prema hrvatskom i bošnjačkom kurikulumu Princip smatra teroristom koji se borio na strani novostvorene kraljevine Srbije koja je htjela okupirati Bosnu.
'Djeca odrastaju u paralelnim obrazovnim sustavima. To nikako ne pomaže ujedinjenju zemlje u budućnosti', rekla je Florence Bauer, predstavnica UNESCO-a u BiH.
Profesorica psihologije Dženana Husremović smatra kako je rasprava o bosanskom obrazovnom sustavu potpuno promašena. Tvrdi kako cilj obrazovnog sustava nije pomoći djeci da usvoje korisne vještine i znanja, već da izgradi njihov etnički identitet.
O tome zašto bošnjačka djeca trebaju dobiti nacionalnu grupu predmeta i zašto djeca u RS-u općenito trebaju učiti iz udžbenika u kojima nisu iskrivljene povijesne činjenice, govori primjer udžbenika iz prirode i društva, piše Klix.ba. Iz njih djeca uče o 'zavičaju i srpskom prostoru u prošlosti'.
U udžbeniku iz povijesti stoje pitanja poput 'Prvu srpsku državu u Bosni, sa centrom u današnjem Sarajevskom Polju, osnovao je…', te 'Tko je počeo rat protiv srpskog naroda 1991. i 1992. godine?'.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook