Pokvarena oprema nije stavljena na remont, već su je u BP-u odlučili jednostavno ugasiti i pouzdati se u preostali dio opreme, objasnio je Tyrone Benton, koji je istaknuo kako je za održavanje opreme i njezin rad bila zadužena tvrtka Transocean, koja je ujedno i vlasnik platforme. U Transoceanu tvrde kako su opremu uspješno testirali prije same nesreće.
>> BP uređaj za čišćenje nafte kupio od K.Costnera
'Vidjeli smo tragove curenja na podvodnim instalacijama i o tome obavijestili nadležne u kompaniji. Oni su iz kontrolne sobe mogli ugasiti pokvareni dio opreme i pokrenuti rezervni, kako ne bi trebali stati s crpljenjem nafte', istaknuo je Benton. S takvim raspletom nije se složio Ted Patzek, stručnjak za naftu sa sveučilišta u Teksasu. 'To je neprihvatljivo, jer ako postoje dokazi da sigurnosna oprema ne radi, ona se bez obzira na sve treba popraviti', zaključio je.
BP se odlučio na nastavak bušenja, jer bi ih popravak kvara koštao iznimno skupo po danu, odnosno 337.000 dolara po danu, samo za upravljanje i korištenje naftne platforme. Podsjetimo, Deepwater horizon doživio je potpuno katastrofu te je potonuo na dno oceana u stravičnoj eksploziji, koja je ubila i 11 radnika, 20. travnja ove godine. Za sve je bio kriv neispravan komad sigurnosne opreme, odnosno takozvani 'blowout preventer'.
BP u sprječavanje katastrofe uložio dvije milijarde dolara
BP je objavio i kako će njihovi troškovi za spriječavanje te ekološke katastrofe ubrzo doseći dvije milijarde dolara. Ujedno odbacuju optužbe partnera za nemar oko postavljanja bušotine. Dodaju isto tako kako će za direktnu štetu nanesenu izljevom nafte iz njihove buštine u Meksičkom zaljevu, oni isplatiti 105 milijuna dolara, ali i da su osigurali fond za pomoć svim pogođenima tom katastrofom, u visini od 20 milijardi dolara.