Brazilski dužnosnik ranije je izjavio kako pronađeni ostaci zrakoplova uopće ne pripadaju nestalom Airbusu, jer dio materijala pronađenog na površini mora ne odgovara materijalu s francuskog zrakoplova.
U ranijim izvještajima, Ramon Borges Cardoso, kazao je kako su krhotine pronađene, no da one ne pripadaju Airbusu A330, potkrijepivši to primjerom drvenih paleta pronađenih u moru, koje francuski zrakoplov nije imao, prenosi BBC.
Brazilske ekipe za potragu i spašavanje nastavile su već peti dan zaredom pretraživati uzburkane vode Atlantskog oceana ne bi li pronašli ostatke nestalog zrakoplova Air Francea, no ustanovilo se da su dosad pronađeni predmeti u stvari otpad.
>> Ipak eksplozija? I dvojica pilota Air Cometa svjedoče o bljesku na nebu
Izvršni direktor Air Francea, Pierre-Henri Gourgeon, u međuvremenu je izvijestio rodbinu nestalih putnika o tome kako više ne postoji nada da je itko preživio pad zrakoplova te rekao kako se zrakoplov raspao ili u zraku, ili pri padu u more. Ostali dužnosnici tvrde kako je sigurno da zrakoplov nigdje nije sletio.
Mrlja na moru je od broda?
Dok brazilski ratni brodovi pretražuju Atlantski ocean na mjestima pronalaska ostataka, tri nova brazilska ratna broda i jedan francuski brod opremljen malim podmornicama, na to područje trebali bi stići kroz nekoliko dana. Cardoso je rekao kako gorivo pronađeno na morskoj površini, vjerojatno pripada zrakoplovu, ali je istaknuo i kako je velika masna mrlja, koja je slikana na tom području, najvjerojatnije s broda. Na kraju je kazao kako se potraga nastavlja, a glavni cilj je pronaći tijela putnika. No spasiteljima u prilog ne ide vremenska prognoza, koja najavljuje loše vrijeme iznad tog dijela Atlantskog oceana.
Istražitelji vjeruju kako su otkazali senzori za brzinu
'Vrijeme za pronalazak ostataka zrakoplova nam istječe. Uskoro će se ostaci previše raširiti po moru ili potonuti na njegovo dno', kazao je francuski vojni glasnogovornik Christophe Prazuck te dodao kako je prioritet locirati olupinu zrakoplova, prije potrage za crnim kutijama. No, francuski dužnosnici, već su izjavili kako je vrlo lako moguće da crna kutija neće biti pronađena, a naglasili su kako još uvijek ne znaju ni što je uzrokovalo pad zrakoplova.
Zasad se istražitelji oslanjaju na automatske poruke zaprimljene prije nestanka zrakoplova, ili njegovog pada, koje sugeriraju otkazivanje svih sustava u zrakoplovu, dok je letio kroz nevrijeme. Sugeriraju kako su se senzori za brzinu ili ugasili ili zamrznuli, što je izazvalo krivo očitanje podataka u računalnim sustavima zrakoplova. Ukoliko je to bio slučaj, zrakoplov je mogao, ili naglo usporiti, ili naglo ubrzati leteći kroz nevrijeme, što ga je moglo ili rastrgati zbog prevelike brzine, ili srušiti zbog premale.
I strani mediji pišu o zakazanju brzinskih senzora
Na internetskoj stranici časopisa Aviation Herald piše da je zrakoplov uputio niz automatskih poruka unutar četiri minute, prijavljujući greške na sustavu i naglo poniranje letjelice. Po New York Timesu, nisu radili pokazivači brzine jer je Airbus poslao upozorenje zračnim prijevoznicima da piloti slijede 'ustanovljenu proceduru' ukoliko posumnjaju da ne rade indikatori brzine.
The Wall Street Journal i Le Monde ističu kako brzina u kombinaciji s olujom u zloglasno opasnom tropskom području predstavlja potencijalni čimbenik u padu zrakoplova.