Kontroverzna reklama

Prvi put nakon više od 40 godina na televiziju se vraćaju reklame kojima se promiče pušenje!

Slika nije dostupna
Protivnici reklamiranja smatraju da bi oglas mogao loše utjecati na djecu. Agencija za oglašavanje postavila je određena pravila.

Kontroverzni oglas u kojem žena puši elektoničku cigaretu bit će u ponedjeljak prikazan na britanskoj televiziji. Ovo je prvi put da je u televizijskoj reklami dopušteno prikazati kako netko koristi e-cigaretu. Protivnici upozoravaju da bi oglas moga potaknuti djecu na korištenje iste, piše Daily Mail.

Pušenje cigareta je u britanskim televizijskim reklamama zabranjeno od 1965. godine, a 1991. godine zabrana je proširena na cigare i duhan.v Prethodni oglasi za e-cigarete nisu smjeli prikazivati uređaj, a novi oglas označava promjenu u pravilima Odbora za oglašavanje.

Reklama u kojoj žena izdiše paru e-cigarete bit će prikazana nakon 21 sat, a proizvođač je poručio da su njihovi proizvodi usmjereni prema odraslima zbog čega će se reklame prikazivati u prikladnim teminima i programima.

Evo zbog čega cigarete mogu biti i korisne

'Pokazalo se da su e-cigarete zdravija alternativa duhanu', poručili su i dodali kako je riječ o zdravijem izboru za one koji žele pušiti.

Inače, e-cigarete sadrže nikotin, ali ne i duhan, a oglašavaju se kao sigurnija alternativa duhanu za pušače koji pokušavaju prestati s nezdravom navikom. Ipak, Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) upozorila je da para koju ispušta uređaj možda skriva odeređen opasnosti i pozvala je na dodatna istraživanja učinaka na zdravlje.

U izvještaju organizacije navdeneo je da pare sadrže toksine koji mogu prouzročiti povećani rizik od bolesti i smrti među korisnicima i onima koji su izloženi e-cigaretama. Njihova uporaba zabranjena je u nekim hotelima, restoranima i trgovinama.

4000 kemikalija koje ubijaju, ali mnogi ih se ne odriču...

Međutim, oni koji ih podržavaju tvrde da izvještaj WHO-a navodi na krivi trag jer ne priznaje da je rizik od e-cigareta manji od dima pravih cigareta koji sadrži katran i toksine.

Što ako se svide djeci?

U Velikoj Britaniji e-cigarete koristi oko 2,5 milijuna ljudi. Postoji strah da bi se uređaji mogli svidjeti djeci i nepušačima. Istraživanje je pokazalo da ih je probalo deset posto djece u dobi od 11 do 18 godina.

Prema novim pravilima Odbora za oglašavanje, reklama za e-cigarete ne smije poticati nepušače da ih koriste i ne smije prikazivati da ih koriste osobe mlađe od 25 godina. Također, ne smiju se prikazivati u programu koji je popularan među djecom i tinejdžerima.

Nakon eksplozije e-cigarete pronašli mrtvog muškarca

Nova pravila proizvođačima neće dozvoljavati da e-cigarete prikazuju kao sigurnije i zdravije od pušenja duhana, osim ako nisu licencirani od strane Regulatorne agencije za lijekove i zdravstvene proizvode.

Nakon 12 mjeseci pravila će se ponovo razmotriti.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook