Kontroverzni oglas u kojem žena puši elektoničku cigaretu bit će u ponedjeljak prikazan na britanskoj televiziji. Ovo je prvi put da je u televizijskoj reklami dopušteno prikazati kako netko koristi e-cigaretu. Protivnici upozoravaju da bi oglas moga potaknuti djecu na korištenje iste, piše Daily Mail.
Pušenje cigareta je u britanskim televizijskim reklamama zabranjeno od 1965. godine, a 1991. godine zabrana je proširena na cigare i duhan.v Prethodni oglasi za e-cigarete nisu smjeli prikazivati uređaj, a novi oglas označava promjenu u pravilima Odbora za oglašavanje.
Reklama u kojoj žena izdiše paru e-cigarete bit će prikazana nakon 21 sat, a proizvođač je poručio da su njihovi proizvodi usmjereni prema odraslima zbog čega će se reklame prikazivati u prikladnim teminima i programima.
Evo zbog čega cigarete mogu biti i korisne
'Pokazalo se da su e-cigarete zdravija alternativa duhanu', poručili su i dodali kako je riječ o zdravijem izboru za one koji žele pušiti.
Inače, e-cigarete sadrže nikotin, ali ne i duhan, a oglašavaju se kao sigurnija alternativa duhanu za pušače koji pokušavaju prestati s nezdravom navikom. Ipak, Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) upozorila je da para koju ispušta uređaj možda skriva odeređen opasnosti i pozvala je na dodatna istraživanja učinaka na zdravlje.
U izvještaju organizacije navdeneo je da pare sadrže toksine koji mogu prouzročiti povećani rizik od bolesti i smrti među korisnicima i onima koji su izloženi e-cigaretama. Njihova uporaba zabranjena je u nekim hotelima, restoranima i trgovinama.
4000 kemikalija koje ubijaju, ali mnogi ih se ne odriču...
Međutim, oni koji ih podržavaju tvrde da izvještaj WHO-a navodi na krivi trag jer ne priznaje da je rizik od e-cigareta manji od dima pravih cigareta koji sadrži katran i toksine.
Što ako se svide djeci?
U Velikoj Britaniji e-cigarete koristi oko 2,5 milijuna ljudi. Postoji strah da bi se uređaji mogli svidjeti djeci i nepušačima. Istraživanje je pokazalo da ih je probalo deset posto djece u dobi od 11 do 18 godina.
Prema novim pravilima Odbora za oglašavanje, reklama za e-cigarete ne smije poticati nepušače da ih koriste i ne smije prikazivati da ih koriste osobe mlađe od 25 godina. Također, ne smiju se prikazivati u programu koji je popularan među djecom i tinejdžerima.
Nakon eksplozije e-cigarete pronašli mrtvog muškarca
Nova pravila proizvođačima neće dozvoljavati da e-cigarete prikazuju kao sigurnije i zdravije od pušenja duhana, osim ako nisu licencirani od strane Regulatorne agencije za lijekove i zdravstvene proizvode.
Nakon 12 mjeseci pravila će se ponovo razmotriti.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook