Dva Boeinga 747 umalo su se sudarila usred leta nad Škotskom, pokazala je istraga incidenta koji se dogodio još 23. lipnja. Istražitelji su u svom završnom izvještaju napisali da su šokirani jer čak četvorica pilota - po dvojica u svakom avionu - ili nisu čula ili su krivo interpretirala prilično jasne instrukcije kontrole leta.
>> Otkriven uzrok: Evo zašto je avion Croatia Airlinesa sletio na nos
Dvije su letjelice jedna od druge bile udaljene oko pet i pol kilometara horizontalno i samo 30-ak metara vertikalno, što je znatno manje od dozvoljenog.
Ono što je zapanjujuće jest da je jedan od pilota bio uvjeren da radi u skladu s instrukcijama, no nakon što je pokrenuo manevre za izbjegavanje drugog aviona, vlastitim je očima ispred sebe ugledao drugu letjelicu kako mu leti ususret. U oba je aviona bilo gotovo tisuću putnika.
Independent piše da su se i jedan i drugi Boeing pripremali za prelet Atlantskogh oceana, na istoj visini od 34.000 stopa. Kada su kontrolori leta shvatili da im se rute presijecaju, odmah su stupili u kontakt s objema posadama.
Pilotima jednog aviona naredili su da skrene lijevo, a drugoj posadi da skrene desno. No, iz nepoznatog su razloga obje posade učinile potpuno suprotno, čime su avioni krenuli direktno jedan prema drugome.
Prema transkriptima komunikacije pilota s kontrolorima leta, koje je objavila britanska agencija za istraživanje ovakvih incidenata, čini se da su obje posade potvrdile da razumiju kakve su instrukcije dobile, tako da je misterij njihovih potencijalno katastrofalnih pogrešaka tim veći.
'Potez za izbjegavanje. Odmah skrenite lijevo za 270 stupnjeva, promet ide prema vama s desne strane', kazao je kontrolor posadi prvog Boeinga, na što je pilot odgovorio potvrdno i skrenuo udesno te kontroli dojavio: 'Promet na vidiku'.
Minutu kasnije, kontrolor leta mijenja svoju taktiku i posadi prvog Boeinga kaže da 'odmah smanje visinu', dok drugoj posadi naređuje da krene prema gore. Ta promjena taktike pokazala se spasonosnom i oba su aviona nastavila svojim putem.
U izvješću o istrazi piše da brojevi leta nisu bili nimalo slični pa iz toga teško da je mogla proizaći nekakva zabuna među posadama. Također, sve su instrukcije davane objema posadama istovremeno, svi su piloti mogli čuti tko kakvu instrukciju dobiva.
Iako je u konačnici zaključeno da su piloti sasvim sigurno odgovorni za ovaj incident, čini se da nikakvog kaznenog progona neće biti. Nije objavljeno kojim kompanijama pripadaju avioni.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook