Obama u prime timeu s 30-minutnim oglasom

Slika nije dostupna
Demokratski kandidat za američkog predsjednika Barack Obama sinoć je zauzeo udarni termin na sedam američkih nacionalnih TV mreža, s neuobičajenim 30-minutnim predizbornim oglasom.

Obamin oglas sadržava zaključne poruke i najupečatljvije trenutke iz njegove kampanje, s naglaskom na plan pomoći srednjoj klasi izloženoj udarima gospodarske krize.

Predizborni TV oglas takve duljine, koji je u američkim medijima opisan kovanicom 'infomercial', u kampanjama u SAD-u nije viđen od 1992. godine, kada je milijarder Ross Perot kao nezavisni kandidat imao seriju sličnih oglasa u glavnom večernjem terminu američkih TV mreža.

'Ja neću biti savršeni predsjednik, no ovo mogu vam obećati - uvijek ću vam reći što mislim i kakvo je moje stajalište', istaknuo je Obama u oglasu, s kojim je po ocjenama analitičara želio pridobiti neodlučne birače, ali i pokazati iznimnu financijsku snagu svoje kampanje, obzirom da je za oglas utrošeno četiri milijuna dolara. 

>> Obama vodi ili je izjednačen u osam ključnih saveznih država

>> Gallup: 70 posto Amerikanaca očekuje pobjedu Obame

U oglasu Obama poručuje Amerikancima da je došlo vrijeme za promjenu, i poziva ih da tu promjenu osiguraju svojim glasovanjem za njega u utorak 4. studenoga. U analizi CNN-a, koji je odbio emitirati oglas, postavljeno je pitanje da li s tolikom financijskom nadmoći, koja se održava i u činjenici da posljednjih dana kampanje Obama po broju emitiranih TV oglasa dvostruko nadmašuje Johna McCaina, 'Obama ustvari kupuje izbore?'.

U oglasu se portretiraju četiri obitelji koje govore o svojoj borbi s ekonomskim teškoćama, sa skupim zdravstvenim osiguranjem i drugim problemima običnih građana.

Objašnjavajući kako namjerava riješiti njihove probleme, Obama u oglasu iznosi naglaske svojih planova za postizanje energetske neovisnosti, ograničenje troškova u Iraku, ulaganja u medicinsku tehnologiju i prevenciju, smanjenje poreza za srednju klasu i povećanje potrošnje na obrazovanje.

'Vidjeli smo u posljednjih osam godina koliko odluke predsjednika imaju duboki učinak na smjer povijesti i na živote Amerikanaca. No puno toga krivoga u našoj zemlji ide i dalje od toga. Desetljećima smo govorili o istim problemima i nikada ništa nije učinjeno da ih se riješi', kaže Obama.

'U posljednjih 20 mjeseci proputovao sam uzduž i poprijeko ove zemlje, ja i supruga Michelle sreli smo mnoštvo Amerikanaca koji traže stvarne i trajne promjene, koje će donijeti razliku u njihovim životima', dodao je. 

Obamina kampanja angažirala je za 30-minutni TV oglas, emitiran na TV mrežama NBC, CBS, Fox, MSNBC, BET, Univision i TV One, Davisa Guggenheima, izvršnog producenta Oscarom nagrađenog dokumentarca 'Neugodna istina', bivšeg potpredsjednika SAD Ala Gorea.

Povezane teme