Jedan od motora zrakoplova Air India koji se srušio prošli tjedan i odnio 270 života, bio je nov, dok drugi nije trebao biti servisiran do prosinca, rekao je predsjednik zrakoplovne tvrtke N. Chandrasekaran.
"Desni motor bio je novi motor ugrađen u ožujku 2025. Lijevi motor je zadnji put servisiran 2023. i sljedeći servisni pregled predviđen je za prosinac 2025.“, objasnio je Chandrasekaran.
Istražitelji pretražuju ostatke i dešifriraju snimljene podatke o letu i zvuk iz kokpita - iz pronađenih crnih kutija zrakoplova, kako bi rekonstruirali posljednje trenutke leta i utvrdili uzrok strašne nesreće.
"Postoji mnogo nagađanja i mnogo teorija. Ali činjenica koju do sada znam je da ovaj konkretni zrakoplov, ovaj konkretni rep, AI171, ima čistu povijest“, rekao je Chandrasekaran, upozoravajući ljude da ne donose preuranjene zaključke i da pričekaju istragu stručnjaka.
Kishore Chinta, bivši istražitelj indijskog Ureda za istraživanje zrakoplovnih nesreća, rekao je za BBC da stanje zrakoplovnog motora nije nužno povezano s njegovom starošću - posebno u slučaju motora Genx-1B koji se koriste na Boeingu 787-8.
Drugim riječima, samo zato što je motor nov, ne znači nužno da je i ispravan, ili obrnuto. Za razliku od starijih modela, motori Genx-1B, koje proizvodi GE Aerospace, ne slijede fiksni raspored remonta ili održavanja. Umjesto toga, opremljeni su sustavom pod nazivom Full Authority Digital Engine Control ili FADEC koji kontinuirano prati stanje i performanse motora. Odluka o servisiranju ili zamjeni motora temelji se na tim podacima i fizičkim pregledima.
Ipak, određene komponente motora, poznate kao dijelovi s ograničenim vijekom trajanja (LLP), još uvijek imaju fiksni vijek trajanja, obično između 15 000 i 20 000 ciklusa. Dok istraga traje, zrakoplovna kompanija je izjavila da su inspekcije završene na 26 od njezinih 33 zrakoplova Boeing 787-8 i 787-9, od kojih su svi "odobreni za servis", a ostali čekaju na pregled.