'Ovakvom politikom cijena vozači se ciljano obmanjuju', smatra dužnosnik ADAC-a Max Stich. On istodobno kritizira način na koji je Slovenija prihvatila novi cjenik vinjeta. 'Na papiru se, doduše, ovom promjenom prividno udovoljava zahtjevima iz Bruxellesa, ali na kraju previsoki račun opet plaća turist. To je čista provokacija', zaključio je Stich.
'Tko primjerice od subote do subote želi posjetiti Hrvatsku, plaća za tih sedam dana kao dosad za pola godine. Nove cijene su i dalje, s obzirom na slovensku mrežu autocesta, znatno previsoke', smatra ADAC, te zaključuje da se Slovenija sa svojom cijenom za godišnju vinjetu nalazi na samom vrhu u usporedbi s ostalim europskim zemljama.
Hrvatska među pet omiljenih destinacija motoriziranih destinacija
Po jednom istraživanju među svojim članovima, njemački vozači smatraju da bi trebalo uvesti vinjetu u trajanju od 10 do 21 dana. Stoga ADAC od Slovenije traži preispitivanje svoje odluke i 'prilagodbu stvarnoj situaciji'.
Za svojih 16 milijuna članova ADAC je čak pripremio i posebnu internetsku stranicu na kojoj vozači mogu iznijeti svoja iskustva sa slovenskim autocestama. ADAC navodi i stroge kazne za one koje slovenske vlasti zateknu bez vinjete. 'Kazne se kreću od 300 do 500 eura, a tko ne plati, na licu mjesta će mu biti oduzeti dokumenti koje slovenske vlasti mogu zadržati pola godina pa i duže', stoji u priopćenju.
Prema jednoj, istodobno objavljenoj studiji, Hrvatska se ove godine, iza Njemačke, Italije, Francuske i Austrije nalazi na petom mjestu omiljenih turističkih odredišta za motorizirane Nijemce.