IMA LI KRAJA?

Jeste li primijetili još jedan trik kojim trgovci varaju kupce? Inflacija je dodatno dala maha

Slika nije dostupna
Samo rijetki kupci uočili su nešto što je prisutno u trgovinama diljem svijeta, a odnosi se na smanjenje veličine pakiranja. Pojava je nazvana "shrinkflation".

U sjeni inflacije diljem trgovina u čitavom svijetu zabilježen je tzv. shrinkflation - smanjenje pakiranja, odnosno sadržaja, bez dodatnog snižavanja cijene. 

Tako primjerice u SAD-u mala kutija Kleenex sad ima 60 maramica, a prije nekoliko mjeseci u istom pakiranju bilo ih je 65.

Pakiranje Chobani Flips jogurta smanjilo se sa 150 mililitara na 130 ml. U Velikoj Britaniji, Nestle je smanjio svoju kavu Nescafe Azera Americano sa 100 grama na 90 grama.

U Indiji, komad Vim sapuna za suđe se sa 155 grama smanjio na 135 grama, piše Nova.rs.

Stručnjaci ističu kako smanjivanje količine proizvoda nije ništa novo. Ta se pojava širi u vremenima visoke inflacije jer se kompanije bore s rastućim troškovima za sastojke, pakiranje, rad i transport.

Pročitajte i ovo napuhane cijene Crno na bijelo - Ekipa Dnevnika Nove TV usporedila račun s onim od prije mjesec dana: Otkrivamo i koje firme dižu plaće zbog inflacije

Pročitajte i ovo Je li ovo ipak pretjerano? Cijena kile kruha u trgovini na Braču šokirala kupca: "Možda ima zlata u tijestu?"

Globalna inflacija potrošačkih cijena u svibnju je narasla za sedam posto, a taj će se tempo vjerojatno nastaviti do rujna, navodi S&P Global.