52-godišnji kapetan kruzera Costa Concordia istražiteljima u Grossetu je kazao kako je u čamcu za spašavanje završio sasvim slučajno. Tijekom trosatnog saslušanja Schettino je navodno rekao: 'Putnici su navirali na palube i jurišali prema čamcima za spašavanje. Ja čak nisam imao ni prsluk za spašavanje jer sam ga dao jednom od putnika. Pokušavao sam organizirati neki red pri evakuaciji, no odjednom, jer je brod bio nagnut pod kutem od 60-70 stupnjeva, spotaknuo sam se i pao u jedan od čamaca'.
>> Kruzer počeo tonuti: Prekinuta potraga za preživjelima
>> Infracrvena kamera pokazala: Pri evakuaciji s kruzera morali formirati ljudski lanac!
Kazao je kako je bio 'zaglavlljen' u čamcu punih sat vremena prije nego je spušten u more. S njim u čamcu su bili i prv časnik Grk Dimitri Christidis te časnica Silvia Coronica, piše La Repubblica. 'Bili smo doslovce zatočeni, nismo mogli spustiti čamac u more jer su ga blokirali drugi čamci u moru', kazao je Schettino istražiteljima.
Kapetan je potvrdio da je kruzer doveo blizu obale otoka Giglio kako bi pozdravio kolegu, bivšeg kapetana Maria Palomba. 'Istina je da je pozdrav bio namijenjen Mariu Palombu s kojim sam u tom trenutku bio na telefonskoj vezi. Ruta je bila zacrtana već nakon što smo napustili Civitavecchiju no ja sam pogriješio u pristupu. Navigirao sam po viđenju jer sam znao dubinu morao i već sam radio taj manevar tri ili četiri puta. No, ovaj put sam prekasno naredio skretanje i završili smo u preplitkom moru. Ne znam zašto se to dogodilo'.
Kada je stigao na obalu i kada su mu dopustili da napusti prostorije lučke kapetanije prvo je otišao kupiti čarape.
Ottavio Brizzi, vozač taksija na otoku Giglio, kazao je kako ga je pokupio u 11:30 sati u subotu i prevezao 400-tinjak metara do hotela Bahamas. 'Bilo je to vrlo kratka vožnja, oko 30-ak sekundi. Nije govorio puno, samo me pitao gdje može kupiti suhe čarape. Izgledao je jako prestrašeno i kao da mu je jako hladno. Izgledao je kao pretučen pas', kazao je Brizzi.
Kapetan Schettino je od strane jednog časnika optužen da je 'pobjegao s kruzera poput vozača Ferrarija'. 'Ako bih trebao napraviti usporedbu imali smo dojam da bi vozio autobus kao da je Ferrari', kazao je Martino Pellegrino listu La Repubblica.
Pellegrino je kazao kako je kapetan Schettino bio 'autoritativan' i vrlo često 'nefleksibilan' u zapovijedanju kruzerom koji je krstario Mediteranom.
Mario Palombo, bivši kapetan i Schettinov kolega je kazao: 'Uvijek sam bio rezerviran što se tiče Schettina. Istina je, bio je moj prvi časnik, ali bio je previše hazarderski nastrojen. Nekoliko puta sam ga morao staviti na njegovo mjesto'.
No, neki kolege su stali u Schettinovu obranu. Michele Miccio, časnik na kruzeru, kazao je kako je kapetan Schettino imao briljantnu s kompanijom Costa Cruises.
Kapetanova sestra, Giulia Schettino, kazala je kako je nepravedno 'bačen u blato' te kako optužbe protiv njega nisu još dokazane. 'Moj brat će dokazati da nije odgovoran za to što se dogodilo'.
Talijanska javnost je užasnuta dramatičmnim audio snimkama na kojima Obalna straža pita Schettina zašto je u čamcu za spašavanje umjesto da zapovijeda evakuacijom 4.200 putnika i članova posade. Na tim snimkama, u jednom trenutku službenik Obalne straže Gregorio De Falco kaže Schettinu: 'Vraćaj se na je... brod'.
Talijanski ronioci jutros su, nakon što se kruzer pomaknuo nekoliko centimetara, obustavili potragu za preživjelima. Nije poznato hoće li se potraga nastaviti. Pronađena su tijela 11 osoba, a nestalima se smatraju još njih 24.