'Nijedna hipoteza zasad ne prevladava', rekao je francuski premijer Francois Fillon pred zastupnicima nacionalne skupštine. 'Jedino u što smo sigurni je da iz zrakoplova nije bilo poziva u pomoć, već samo tri minute redovnih automatskih upozorenja o prestanku rada svih sustava', dodao je. Osim već upućenih triju zrakoplova za potragu na moru, Francuska će u potragu uključiti i izviđački zrakoplov AWACS opremljen radarima', rekao je Fillon. Uz zrakoplove, u utorak je Francuska u područje gdje je nestao zrakoplov s 228 putnika i članova posade poslala i istraživački brod 'Pourquoi pas' (Zašto ne), opremljen dvama robotima specijaliziranim za istraživanje podmorja na velikim dubinama.
>> 'Nestali Airbus je možda upao u tzv. škare vjetra'
Podatke će dati i Lufthansa
Takvi roboti mogu djelovati na dubinama do 6 tisuća metara, a najveća dubina područja nad kojim je nestao zrakoplov je 4700 metara. No, podatke o okolnostima koje su vladale u nedjelju na području na kojem je nestao zrakoplov Air Franceu će dati i Lufthansa, čija su dva zrakoplova bila u približno isto vrijeme u tom širem području. Svjetska meteorološka organizacija (WMO) u utorak je rekla kako posjeduje preliminarne podatke dvaju zrakoplova o temperaturama i vjetrovima, ali ne i o turbulencijama, jer za to nemaju potrebnu opremu.
'Munje ili nevrijeme mogli pridonijeti, ali nisu uzrok'
Ravnatelj meteorološkog odjela WMO-a Herbert Puempel rekao je kako je malo vjerojatno da bi munja ili nevrijeme mogli biti uzroci nesreće, ali da su mogli pridonijeti. 'Dva zrakoplova Lufthanse bila su negdje u blizini zrakoplova Air Francea, ali ne znamo točno mjesto nesreće, pa je krajnje upitno koliko su oni doista bili blizu', rekao je Puempel. 'Teško je procijeniti kolika će biti točnost podataka kad se ne zna koliko su zrakoplovi bili daleko od mjesta nesreće. Ali će se sve što se primijetilo iskoristiti u istrazi', rekao je. (Hina)