Umjesto da potiču davanje milostinje što ima nesigurne rezultate, ovi socijalno svjesni dizajneri prodaju svoje proizvode siromašnima.
Kažu da je njihova strategija dobra za dostojanstvo, a protiv ovisnosti.
Stvaranjem jednostavnih uređaja za siromašne zemlje, dizajneri žele građanima afričkih, azijskih i latinskoameričkih zemalja omogućiti da zarađuju na vlastitim tržištima.
Jeftini pročistači vode, bežična rasvjeta, kapljično navodnjavanje i teretni bicikli samo su neki od jednostavnih, ali genijalnih proizvoda koji se masovno proizvode kao proizvodi "humanitarnog dizajna".
Izložba više od trideset takvih uređaja otvorena je u New Yorku u nacionalnome muzeju dizajna Cooper-Hewitt. Muzejski je vrt postao globalno selu u kojem su izložena skloništa, pročistači vode, spremišta za monsunsko razdoblje, solarna rasvjeta, kuhinja na solarnu energiju i transporteri na dva kotača.
U jednoj od kartonsko-plastičnih koliba izložen je čak i laptop na navijanje koji stoji stotinu dolara.